غربی‌ها به دنبال تحمیل کردن فرهنگ پوچ و بی‌اخلاق خود به جامعه هستند
کد خبر: 4189312
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

غربی‌ها به دنبال تحمیل کردن فرهنگ پوچ و بی‌اخلاق خود به جامعه هستند

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه فرهنگ غرب، نابود کننده همه فرهنگ‌هاست بیان کرد: غربی‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ پوچ و بی اخلاق خود را به جامعه تحمیل کنند تا بتوانند ما را به اسارت خود درآورند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که امروز جمعه ۱ دی  در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد اظهار کرد: امروز ۲ جبهه در فلسطین در برابر هم قرار گرفته‌اند، یک طرف جبهه استکبار و طرف دیگر جبهه اسلام و مقاومت قرار دارد.

وی افزود: لکه ننگی برای جامعه بشری است، افرادی که مدعی حقوق بشر هستند، اینگونه نسل کشی می‌کنند و در جنایات فلسطین معلوم شده که سازمان‌های بین المللی هم ابزار دست برخی قدرت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه دنیا فریاد می‌زند که جنایت در فلسطین بس است و آتش بس برقرار شود اما در برابر همه دنیا فردی دست خود را بلند می‌کند و همه دنیا را به سخره می‌گیرد و قطعنامه را وتو می‌کند که اوج تمدن غرب را نشان می‌دهد، گفت: از طرف دیگر مردمی صبور، شجاع، مقتدر و معتقد داریم که در اوج مظلومیت؛ عزتمندانه و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند که این ایستادگی مایه افتخار جهان اسلام است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح‌کرد: تفاوت در ۲ جبهه استکبار و اسلام در این نبرد سخت در فلسطین به تقابل و تفاوت در یک نبرد نرم فرهنگی برمی‌گردد و برگرفته از ۲ فرهنگ و رفتار متفاوت است.

وی فرهنگ را ریشه سعادتمندی فرد و خانواده دانست و بیان کرد: فرهنگ غربی عامل بدبختی فرد، خانواده و جامعه است و فرهنگ اسلام عامل سعادت افراد جامعه است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ریشه همه جنایات تاریخ بشر نگاه و جهان بینی غلط بوده است گفت: این نگاه و جهان بینی غربی، تمایلات، خلق و خو و رفتارهای غلط ایجاد می‌کند که نتیجه آن فسق و فجور و ظلم و ستم است.

وی تصریح کرد: کل جهان بینی دنیای استکبار تفکر مادی است و آنها را شیفته دنیا، قدرت، ثروت، لذت و بی بند و باری می‌کند؛ اگر دنیای غرب شعار زن، زندگی و آزادی را سر می‌دهد نیز بر همین مبنا است.

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه فرهنگ غرب، نابود کننده همه فرهنگ‌هاست بیان کرد: غربی‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ پوچ و بی اخلاق خود را به جامعه تحمیل کنند تا بتوانند ما را به اسارت خود درآورند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید حواسمان باشد که این تفکر مسموم غرب در جامعه نفود نکند چراکه همه سرمایه‌های اعتقادی انسان را به غارت می‌برد؛ این تفکر در طول تاریح غیر از جنایت و غارت کاری انجام نداده و مانند گرگ درنده جلو آمده است لذا تفکر توحیدی و اسلامی تنها تفکر مقابله کننده با فرهنگ غربی است که باید این فرهنگ را در سطح جامعه خود نهادینه کنیم زیرا فرهنگ غربی، فرهنگ مهاجم است و هرجا وارد شود، هویت ملت‌ها را از بین می‌برد.

وی گفت: تفکر اسلامی سرمایه و نجات دهنده جامعه بشری است، این تفکر جهان را پر از عدل و داد می‌کند و با تفکر غربی هر روز جامعه بشری خطرناک‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری از ایران اسلامی به عنوان اُم القرای جهان اسلام یاد کرد و گفت: ایران اسلامی باید خاستگاه و محل گسترش جهان بینی، تفکر و فرهنگ توحیدی باشد و باید با پرورش انسان‌های اعتقادی زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: هنوز عده‌ای از چهره‌ها و جریانات سیاسی حتی داخل کشور در خواب غفلت هستند و آثار مخرب فرهنگ غربی را در جامعه نمی‌بینند و به دنبال این هستند که با روش‌های مختلف ما را زیر چتر این فرهنگ پوک و منحط ببرند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: باید حواسمان باشد به افرادی که پشتوانه فکری آنها جهان بینی غربی است، رای ندهیم و ملت با بصیرت ما همچنان که در بزنگاه‌ها تفکر مادی را فراری داد در انتخابات اسفند امسال هم با انتخاب درست خود غربزده‌ها را محو کند.

حجت‌الاسلام مختاری همچنین با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران ما با صبر و استقامت خود دشمن را به عقب راندند و عزت و افتخار را برای ایران عزیز در سطح دنیا رقم زدند.

انتهای پیام
captcha