یادمان ۱۴ شهید ترور در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان‌جنوبی رونمایی شد
کد خبر: 4191019
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

یادمان ۱۴ شهید ترور در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان‌جنوبی رونمایی شد

یادمان ۱۴ شهید ترور کشور با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه و استاندار خراسان‌جنوبی در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌جنوبی رونمایی شد.

افسانه ابراهیمی، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، افسانه ابراهیمی، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۰ دی‌ماه در آیین افتتاح یادمان شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران در ساختمان نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند اظهار کرد: در وزارت امور خارجه همواره ذات و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان دست‌پرورده آن را به شکل‌های مختلف در نشست‌های بین‌المللی و در روابط دوجانبه را تشریح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به این موضوع صحه گذاشته‌ایم که رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود با نقض مکرر و مداوم مقررات و هنجارهای بین‌المللی مرتکب انواع جنایات شده است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز نیز شاهد جنایت تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری این رژیم پوشالی علیه مردم مظلوم اما مقتدر غزه هستیم، گفت: در سایه این تلاش‌های روشنگرایانه امروز شاهد شکل‌گیری گفتمان‌های مشترک ضدصهیونیستی نه تنها در میان کشورهای اسلامی بلکه حتی در میان کشورهای غیرمسلمان هستیم.

ابراهیمی بیان کرد: در نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌جنوبی علاوه بر کمک به این استان در راستای توسعه اقتصادی، امنیت‌آفرینی مرزی و تسهیل امور کنسولی مردم استان و اتباع خارجی این رسالت را نیز بر خود لازم دانسته‌ایم که با هدف تکریم و زنده نگه‌داشتن یاد این شهدای والامقام، یادمان تعدادی از شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران را در محل نمایندگی وزارت امور خارجه که محل رجوع جمع زیادی از نخبگان داخلی و مراجعان خارجی است جانمایی کنیم تا سهم اندکی در این امر مهم داشته باشیم.

وی افزود: اعتقاد داریم که شهدای ترور معظم‌ترین و والاترین شهیدان و البته مظلوم‌ترین هستند، لذا نکوداشت آنها منجر به فراهم آوردن عدالت و منزلتی خواهد شد که مستحق آن هستند.

یادآور می‌شود، در این یادمان تصاویری از شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سیدرضی موسوی، محمدناصر ناصری، محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر، سیدمحمد بهشتی، مرتضی مطهری، مجید شهریاری، علی محمدی، مصطفی احمدی‌روشن، داریوش رضایی‌نژاد، محسن فخری‌زاده و سپهبد علی صیاد شیرازی نصب شده است.

انتهای پیام
captcha