حاج قاسم نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام بود
کد خبر: 4191730
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع:

حاج قاسم نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام بود

حجت‌الاسلام شیرازی، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب بود، برای همین سیره علمی و معنوی این شهیدوالامقام می‌تواند درس زندگی برای انسان‌ها باشد.

حجت الاسلام شیرزای، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی شیرازی، جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع، امروز، 13 دی‌ماه، در مراسم یادبود چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب بود، برای همین سیره علمی و معنوی این شهیدوالامقام می‌تواند درس زندگی برای انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان با الگوگیری از سیره این شهید سعید طوری زندگی کرد که همچون حاج قاسم مورد رضایت خدا، مردم و ولی امر و رهبر قرار گرفت، افزود: هدف امام از انقلاب همان هدف پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام یعنی احیای دین الهی بود و ایشان  به هدفشان رسیدند و امروز دین در ایران و جای جای دنیا احیا شده است و گرایش به اسلام رشد کرده است.

شیرازی، با بیان اینکه امام در پیام پذیرش قطعنامه گفته بودند که ما باید بسیج جهانی اسلام را احیا کنیم افزود: هدف دوم امام خمینی(ره) این بود که طاغوت را بشکند و راه پیامبران را با امت‌های اسلامی ترسیم کند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه آنچه که سردار سلیمانی را محور مقاومت و مرد بزرگ جبهه مقاومت کرد نه بهره‌مندی از تسلیحات نظامی که بنده خاص خدا بودن بود، اظهار کرد: او هیچ گاه از خودش نگفت و طی چند دهه رفاقت با او همواره از خودش گریزان بود و همه موفقیت‌ها و مسایل را ناشی از حضور و حمایت‌های مردمی و وجود رزمندگان جان بر کف می‌دانست.

وی به نقش ممتاز و بی‌مانند سردار سلیمانی در نابودی داعش و بازگشت آرامش به منطقه اشاره کرد و گفت: او کسی بود که هیچگاه خود را تبلیغ نمی‌کرد و به شدت با آن مخالف بود، به گونه‌ای که کمتر سخنرانی می‌کرد، مگر اینکه دعوتی از سوی خانواده‌های شهدا به دستش می‌رسید که در این صورت می‌گفت: من در مقابل خانواده‌های شهدا تسلیم هستم.

شیرازی، شهید سلیمانی را کسی معرفی کرد که بر نفس خود پا گذاشته و خود را ندید و فقط خدا را می‌دید و این از آثار بسیار مهم نفس قدسی امام راحل در تربیت نسلی بود که انقلاب را با اعمال، گفتار و رفتارهای جهانی خود صادر کردند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و در راس آنها مقام معظم رهبری و شخصیت‌هایی همچون شهید باکری‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌ها امروز مایه ثبات و قدرت نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی هستند و این انقلاب به برکت خون شهدا روز به روز قوی‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

وی سردار شهید سلیمانی را شکل دهنده بسیج جهانی اسلام توصیف و اضافه کرد: او بسیج را به درون جامعه لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی برد و امروز شاهد گسترش نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

شیرازی، افزود: بر اثر اقدامات تاریخی و بی‌نظیر سردار سلیمانی در منطقه، امروز آمریکا و اروپا در برابر قدرت حزب الله لبنان عاجز مانده‌اند و این یعنی ما به قله نزدیک می‌شویم و شکی در آن نباید کرد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از نابودی داعش به همراه فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای مسلح پیشنهاد تشویق برای فرماندهان حاضر در عملیات‌های شکست داعش را ارایه کردم که با مخالفت شدید سردار سلیمانی مواجه شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی در برابر اصرارم، گفت: من اجازه چنین کاری را نمی‌دهم، چون اگر قرار بر تشویق فرماندهان حاضر در برابر داعش باشد باید بنده هم در این لیست قرار بگیرم که به هیچ عنوان با این پیشنهاد موافق نیستم.

شیرزای، ادامه داد: بنا بر اصرار بنده، سردار اعلام کرد اگر بنا بر این است من محضر مقام معطم رهبری می‌روم و رفت و اعلام کرد: اگر این تشویق دستور است بنده مطیع کامل اوامر فرماندهی کل قوا هستم، اما دوست دارم این قضیه علنی نشده و اعلام عمومی نشود.

انتهای پیام
captcha