افزایش ۳ درصدی بانوان داوطلب ورود به مجلس دوازدهم
کد خبر: 4192460
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

افزایش ۳ درصدی بانوان داوطلب ورود به مجلس دوازدهم

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بانوان از مرحله پیش ثبت‌نام تاکنون حضور پر رنگ تری نسبت به دوره گذشته داشتند و آمار‌ها از افزایش ۳ درصدی تعداد بانوان داوطلب ورود به مجلس دوازدهم خبر می‌دهد.

شاهچراغی رئیس انتخابات کشور

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور امروز، ۱۶ دی ماه در جمع خبرنگاران در گرگان گفت: بانوان از مرحله پیش ثبت‌نام تاکنون حضور پر رنگ تری نسبت به دوره گذشته داشتند و آمار‌ها از افزایش ۳ درصدی تعداد بانوان داوطلب ورود به مجلس دوازدهم خبر می‌دهد.

شاهچراغی افزود: جوان‌ترین نامزد‌های ورود به مجلس را این دوره داریم و بیش از ۳۰ درصد داوطلبان حداکثر ۴۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به پیامک شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به تمامی داوطلبان گفت: افرادی که عدم تأیید و یا عدم احراز صلاحیت برای آن‌ها پیامک شده است از فردا یکشنبه هفدهم دی به مدت سه روز فرصت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با بیان اینکه دوره‌های گذشته تنها با شناسنامه امکان رأی دادن وجود داشت، افزود: در قانون جدید واجدین شرایط با پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت می‌توانند در فرآیند رأی دادن شرکت کنند.

وی گفت: ایفای نقش احزاب و گروه‌ها نیز در این دوره بسیار پر رنگ‌تر و جذاب‌تر است و آمادگی لازم را برای رقم زدن انتخاباتی باشکوه دارند.

انتهای پیام
captcha