تربیت افراد جامعه در اسلام نشئت گرفته از تربیت مادر است
کد خبر: 4192939
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:

تربیت افراد جامعه در اسلام نشئت گرفته از تربیت مادر است

ستاره رادفرد با بیان اینکه تربیت افراد جامعه در اسلام نشئت گرفته از تربیت مادر و اصلی‌ترین رسالت زنان است، گفت: دیدگاه افراطی غرب نسبت به تساوی زن و مرد در بحث اشتغال، زن را از هویت مادری دور می‌کند، اما اسلام به تمام وجوه انسانیت توجه کرده و تربیت انسان را به زن می‌سپارد.

تربیت افراد جامعه در اسلام نشات گرفته از تربیت مادر استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، ستاره رادفرد، مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 18 دی‌ماه در نشست علمی و فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: زمانی که تمدن به ظاهر پیشرفته روم، ارزشی برای زنان قائل نبود یا مسیحیان به زن به‌عنوان شیطان نگاه می‌کردند دین اسلام جایگاه ویژه به مقام زن بخشید.

وی با بیان اینکه اسلام هم در اجتماع و هم در خانواده به زن ارزش داده است، چراکه زن سازنده خانواده است و خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است، افزود: در فرهنگ آذری و فولکلور ما که از دین اسلام درس گرفته به زن ارزش خاصی قائل هستند.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به کتب مربوط به بانوان در فرهنگ آذری بیان کرد: در کتاب دده قور قود از بانوان قهرمان نوشته شده مثل قرار ختایی پری همسر شاه طهماسب، نیگار همسر کور اوغلو و هجر همسر قاچاق نبی که همگی آثاری ماندگار در ادبیات فولکلور آذری هستند.

رادفرد تأکید کرد: امروز در جهان غرب اشتغال زنان به‌عنوان مسئله مهم بیان می‌شود که در این میان غرب تفاوت تکوینی و طبیعی خانم‌ها را نادیده گرفته و تساوی اشتغال زن و مرد را مطرح می‌کند. این موضوع موجب طرح نظریه‌های اجتماعی خانواده‌نگر شده و بازگشت زن به آغوش خانواده را شعار می‌دهند تا از مشکلات جامعه بکاهند.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: دیدگاه افراطی غرب نسبت به تساوی زن و مرد در بحث اشتغال، زن را از هویت مادری دور می‌کند، اما اسلام به تمام وجوه انسانیت توجه کرده و تربیت انسان را به زن می‌سپارد.

انتهای پیام
captcha