سیره رفتاری شهید سلیمانی برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 4193476
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
حسینی:

سیره رفتاری شهید سلیمانی برای جوانان تبیین شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سیره رفتاری و عملی شهید سردار قاسم سلیمانی باید برای جوانان بیان و این الگوی بزرگ بیشتر معرفی شود، گفت: اگر جبهه مقاومت این چنین مقابل استکبار ایستاد نشان از زنده بودن شهید سلیمانی و یاران شهیدش است.

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از کرمان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز، 22‌ دی‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان به دیدار خود با خانواده‌های شهدای این حادثه اشاره کرد و گفت: روحیه بالای این خانواده‌ها و صبر و استقامت آنها را دیدیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب همیشه با این ترورها روبه‌رو بوده‌ایم و بالغ بر ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، اظهار کرد: حادثه تروریستی کرمان تمام ملت را متأثر کرد و نه تنها مردم ایران بلکه مردم جهان نیز در این حادثه داغدار شدند و پیام تسلیت صادر کردند.

حسینی با اشاره به تلاش‌های نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و شهادت تعدادی از نیروی‌های انتظامی در انفجار تروریستی کرمان افزود: کینه و دشمنی دشمنان پایان ندارد و ما باید هوشیار و آگاه باشیم. رئیس‌جمهور بلافاصله سفر خود به ترکیه را لغو کرده و به کرمان آمد و ابعاد حادثه را بررسی و تأکید کرد که باید از این حوادث در آینده پیشگیری شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به نقش شهید سلیمانی در نابودی داعش تصریح کرد: دشمنان زخم‌خورده شهید سلیمانی بودند و حتی اینکه وزارت خارجه آمریکا بیانیه بدهد که ما دستی در این انفجار نداشتیم اما همه می‌دانند داعش را آمریکا و اسرائیل ایجاد کردند. داعشیان اگر مسلمان بودند و آیات قرآن را قبول داشتند امروز به فریاد مردم غزه می‌رسیدند در حالی که تا امروز بیش از ۲۳ هزار نفر در غزه که بیشتر آنها زنان و کودکان بی‌گناه هستند مظلومانه به شهادت می‌رسند.

وی کشتار کودکان بی‌گناه و نقص عضو شدن آنها در یمن و فلسطین را نتیجه وحشی‌گری آمریکا دانست و افزود: حاج قاسم یک مرد الهی بود و شهید سلیمانی زنده‌تر از گذشته است و اگر جبهه مقاومت این چنین مقابل استکبار ایستاد نشان از زنده بودن شهید سلیمانی و یاران شهیدش است. حاج قاسم کارها و طراحی‌های بزرگی انجام داد که امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

حسینی با تأکید بر اینکه سیره رفتاری و عملی شهید سردار قاسم سلیمانی باید برای جوانان بیان و این الگوی بزرگ بیشتر معرفی شود، گفت: حاج قاسم به‌شدت به اهل‌ بیت(ع) علاقه و محبت داشت و اخلاص عمل او بی‌نظیر بود. با تدبیر و آینده‌نگری مسائل را بررسی و پیگیری می‌کرد و یک انسان بزرگ بود که مورد هدایت الهی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه حماسه‌آفرینی اربعین نتیجه تدبیر و ابتکار شهید سلیمانی است، افزود: حاج قاسم در عین حال که یک نگاه راهبردی داشت، به مسائل جزئی هم توجه می‌کرد و در همه حال به‌دنبال کسب رضایت الهی بود و فقط خود را یک سرباز رهبری می‌دانست. حاج قاسم در حل مشکلات مردم پیشگام بود و عشق به مردم داشت. عشق مردم به او را نیز در تشییع جنازه باشکوه سردار دل‌ها دیدیم و هنوز هم این عشق وجود دارد که این‌گونه در سالگرد شهادتش شرکت می‌کنند و دشمن از این ناراحت است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر یمن اظهار کرد: یمنی‌ها مرد این میدان هستند و در مقابل تجاوز آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کنند. آمریکا در غزه مستأصل شده است و به‌دنبال ایجاد جبهه جدید جنگی است تا حواس‌ها را پرت کند، اما روحیه مردم و رزمندگان یمنی بسیار بالاست.

انتهای پیام
captcha