شهادت 11 فلسطینی در خان یونس
کد خبر: 4194937
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
آخرین اخبار فلسطین

شهادت 11 فلسطینی در خان یونس

11 فلسطینی در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، در خان یونس به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و منطقه‌های مختلف این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در جریان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در ساعت‌های گذشته ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو غیرنظامی را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، ۴ فلسطینی را به شهادت رساند و چند نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

۴ فلسطینی دیگر نیز در بمباران یک آپارتمان در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه السلاطین واقع در غرب بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار داد و ۳ فلسطینی دیگر را به شهادت رساند.

در نتیجه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «زیتون» غزه نیز دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

انفجاری مهیب نیز در شرق شهر خان‌یونس به گوش رسیده و دود از منطقه شهرک امل در مرکز این شهر به هوا خاسته است.

تل الزعتر در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

شهادت 11 فلسطینی در خانیونس

شرایط سخت بیماران در غزه

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آغاز حمله به این باریکه نظام درمان آن را هدف قرار داده است.

القدره با اشاره به کمبود کمک‌های ورودی به غزه بیان کرد: کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود پاسخگوی نیازهای بهداشتی اساسی این باریکه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میان زخمی‌ها و بیماران به آن افرادی که امکان نجاتشان وجود دارد، اولویت بدهیم.

القدره اعلام کرد: اشغالگران سازوکار خروج بیماران از نوار غزه را تحت کنترل دارند و ما نمی‌توانیم بیماران را برای درمان به بیرون از نوار غزه منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تخریب تأسیسات بهداشتی و درمانی نوار غزه به ویژه در شمال این باریکه تأکید کرد: تلاش داریم تأسیسات بهداشتی و درمانی و خدمات بهداشتی و درمانی واقع در شمال نوار غزه را تا حد امکان حفظ کنیم و نجات بدهیم.

کمی پیش‌تر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۶۵ نفر شهید و ۲۸۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که به این ترتیب شمار شهیدان غزه از آغاز جنگ به ۲۴ هزار و ۹۲۷ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۶۲ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافته است. هنوز نزدیک به هفت هزار نفر نیز زیر آوار هستند.

شهادت 11 فلسطینی در خانیونس

گرفتارشدن نظامیان صهیونیست در کمین گردان‌های قدس

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که چندین عملیات را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به انجام رسانده است.

گردان‌های قدس تأکید کرد که مبارزان این گردان‌ها چندین جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در یک کمین مهندسی حساب‌شده گرفتار کرده‌اند و با انفجار چندین بمب قوی این جنگ‌افزارها را منهدم و نظامیان صهیونیست سوار بر آن‌ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «رمیضه» واقع در شرق خان‌یونس با چندین خمپاره سنگین از سوی گردان‌های قدس گلوله‌باران شدند.

یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در جنوب شهر غزه از سوی تک‌تیراندازان گردان‌های قدس هدف قرار داده شد.

مبارزان گردان‌های قدس در محور پیشروی شمال اردوگاه النصیرات نیز یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله تاندوم هدف قرار دادند.

همچنین گردان‌های قدس از درگیری سنگین میان مبارزان این گردان‌ها و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای پیشروی اردوگاه‌های المغازی و البریج در مرکز نوار غزه و در شرق و جنوب شهر خان‌یونس خبر داد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال و جنوب شهر خان‌یونس با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

شهادت 11 فلسطینی در خانیونس

احتمال ورود ایرلند به پرونده صهیونیست‌ها در لاهه

وزیر خارجه ایرلند با تأکید بر توقف فوری جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه از احتمال ورود دوبلین به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی خبر داد.

مایکل مارتین در یادداشتی برای نشریه ایریش ایندیپندنت نوشت: هر روز شاهد تصاویری روی صفحه‌ تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی خود هستیم که نشان‌دهنده مرگ‌ وحشتناک غیر نظامیان از جمله کودکان، آوارگی و ویرانی‌های دسته‌جمعی و دسترسی ناکافی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه است.

وی با بیان اینکه این شرایط قابل قبول نیست و نمی‌تواند ادامه یابد، افزود که عملیات طوفان الاقصی نمی‌تواند تأثیر وحشتناک عملیات نظامی رژیم اسرائیل بر غیر نظامیان غزه را توجیه کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی افزود: این اقدام بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی و در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌های عمیقی در سراسر جهان از آنچه در غزه در حال رخ دادن است، وجود دارد.

وی تصریح کرد که اقدام آفریقای جنوبی باید با نهایت جدیت پیگیری شود چراکه نسل‌کشی بزرگ‌ترین جنایت علیه بشریت است. دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) توسط منشور سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد و تصمیمات آن برای طرف‌های ذی‌نفع قطعی و لازم‌الاجرا است.

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد.

آفریقای جنوبی در این شکایت‌نامه که طی ۸۴ صفحه تنظیم شده، تصریح کرد که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است.

نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی دو هفته پیش برگزار شد و نماینده این کشور در دادگاه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی سیاست‌های آپارتاید را در قبال فلسطینیان نوار غزه اجرا می‌کند.

شهادت 11 فلسطینی در خانیونس

تشدید اختلافات بین نتانیاهو و گالانت

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، درگیری و تنش بین یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به سطح کم سابقه‌ای رسیده است.

پایگاه خبری عبری زبان واللا گزارش داد: گالانت که قصد ورود به دفتر نتانیاهو را داشته از ورود او جلوگیری می‌شود و در ادامه نزدیک بوده تا کار به درگیری فیزیکی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مسئولان دفتر نخست وزیر این رژیم کشیده شود.

بر اساس این گزارش گالانت، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است که نیروهای گولانی را برای کنترل اوضاع به کابینه جنگ می‌آورد.

پیش تر نیز خبرها از تنش بین گادی آیزنکوت و بنی گانتس دو عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با نتانیاهو حکایت داشت.

در همین رابطه ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفته بود که بنی گانتس و گادی آیزنکوت در حال بررسی خروج از کابینه جنگی نتانیاهو هستند و این در حالی است که این کابینه هنوز تصمیم‌های مهمی برای گرفتن در پیش رو دارد.

شهادت 11 فلسطینی در خانیونس

نیویورک تایمز: برگردانیدن اسیران و نابودی حماس دو هدف ناسازگارند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مستند تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مساحتی کوچک‌تر از تصورات خود در طرح‌هایش از آغاز جنگ را در غزه تحت کنترل گرفته است.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق طرح‌های خود تضمین کرده بود کنترل شهرهای غزه، خان‌یونس و رفح را تا اواخر دسامبر در دست خواهد گرفت.

همچنین نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی صهیونیست بیان کرد که بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت از غزه و نابودی حماس اکنون دو هدف ناسازگار هستند.

این مقامات نظامی تأکید کردند که نبرد طولانی برای نابودی حماس به احتمال فراوان به قیمت جان اسیران صهیونیست نزد مقاومت تمام خواهد شد.

آن‌ها همچنین اذعان کردند که بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت تنها از راه‌های دیپلماتیک ممکن خواهد بود نه از روش‌های نظامی.

این مقامات نظامی صهیونیست تصریح کردند که رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس باید با دو عامل زمان و فشار هم‌پیمانان خود جهت توقف جنگ درگیر شود.

آن‌ها اعلام کردند که این تنگنای راهبردی به افزایش ناامیدی ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با تزلزل و سرگردانی مقامات سیاسی این رژیم انجامیده است.

همچنین این مقامات نظامی صهیونیست ابراز نگرانی کردند که ممکن است به درازاکشیدن نبرد بدون هرگونه طرح و برنامه‌ای برای مرحله پس از جنگ در غزه، کاهش حمایت هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی را در پی داشته باشد.

آن‌ها اذعان کردند که دیپلماسی سریع‌ترین راه برای بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت است.

همچنین این مقامات تأکید کردند که زیرساخت‌های پیشرفته حماس در روند حمله نظامی به غزه مانع ایجاد کرده است.

انتهای پیام
captcha