سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را فراهم کنند
کد خبر: 4195239
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
رئیس جهاددانشگاهی کرمان:

سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را فراهم کنند

مهدی بازمانده با بیان اینکه آموزشی که منجر به اشتغال شود، کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان فقر را به دنبال دارد، گفت: سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را با آموزش‌های مهارتی فراهم سازند.

کارگاه‌های آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در کارگاه‌های آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد، که با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، گفت: سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را با آموزش‌های مهارتی فراهم کنند.

وی ضمن تأکید بر آموزش‌های مهارتی، یکی از اهداف اصلی سمن‌ها را فراهم ساختن شرایطی برای اشتغال قشر ضعیف جامعه ذکر کرد و افزود: در این راستا یکی از راه‌ها آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز روز جامعه و آینده است. آموزشی که منجر به کسب و کار و اشتغال شود، کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان فقر را به دنبال دارد.

بازمانده با اشاره به نوآوری اجتماعی، تصریح کرد: محیط پیرامون، علوم مختلف و حوزه‌های کاری متعدد دائم در حال تغییر و پیشرفت هستند و ما باید این تغییرات را مدیریت کنیم یکی از مواردی که در مدیریت این تغییرات به ما کمک می‌کند نوآوری است.

وی با بیان اینکه حرکت سمن‌ها باید به سمت نوآوری اجتماعی باشد، ادامه داد: در این زمینه با کمک دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان یک رویداد ملی با عنوان نو آوری اجتماعی در دست اقدام داریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: مشارکت سمن‌ها، دولت و بخش خصوصی منجر به ایجاد اشتغال می‌شود که در این راستا باید به آموزش‌های مهارتی و توانمند‌سازی افراد پرداخت و این نوع عملکرد قطعاً باعث کاهش فقر می‌شود.

انتهای پیام
captcha