رعایت جایگاه بزرگان و حقوق دیگران در جامعه و خانواده مهم است
کد خبر: 4195631
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رعایت جایگاه بزرگان و حقوق دیگران در جامعه و خانواده مهم است

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی گفت: رعایت جایگاه بزرگان و حقوق دیگران در دین ما مهم است و باید در جامعه و خانواده این فرهنگ حفظ شود و اگر در خانواده‌ای این ارزش‌ها رعایت نشود چندان دوام نخواهد داشت.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شامگاه سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه، در مراسم پدران آسمانی، که در قائمشهر برگزار شد، ضمن تبریک روز میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: باید بدانیم که امروز سرمایه‌های بزرگی به‌نام فرزندان شهدا در اختیار داریم که هر کدامشان می‌توانند منشأ تحول و آثار و برکات زیادی باشند.
 
وی با بیان اینکه فرزندان شهدا هر جا که هستند باید اسوه و الگو باشند و از پدرانشان یاد خیر بر جای بگذارند، افزود:  شهدا به خاطر شهادت یاد خیر دارند و برای ما خیلی مهم است که فرزندان شهدا  برای مدیریت سطوح بالا استعدادهای خود را نشان بدهند و اینکه هر کجا هستند موازین ارزشی انقلابی را حفظ کنند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: نوه‌های شهدا همان‌طوری که از نظر درس باید سرآمد باشند، از نظر رفتار انقلابی، حفظ ارزش‌های دینی و رعایت آن نیز باید الگو باشند. 
 
امام جمعه ساری گفت: امتیاز برای خانواده‌های شهدای انقلاب حقشان است ولی اگر ارتقایش به‌خاطر توانمندی خودش نباشد، برای ما اصلاً خوشایند نیست و دوست نداریم که گفته شود فلانی مدیر موفقی نیست به خاطر اینکه فرزند شهید است در این جایگاه گمارده شده است.
 
لائینی با بیان اینکه الحمدالله فرزندان شهدا هر کجا که فعالیت داشتند رعایت بیت‌المال و احترام ارباب رجوع، و ارزش‌های انقلابی را مد نظر قرار داده‌اند، تصریح کرد: از همسران شهدا که بعد از شهدا برای فرزندان خود پدری و مادری کردند و بچه‌ها را خوب و دینی تربیت کردند، قدردانی می‌کنم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: از هر کسی که حرمت و احترام نام شهید، خانه شهید را حفظ کرده صمیمانه تشکر دارم، گرچه شهدا فقط مربوط به خانواده‌ها نیستند اما احترامشان را اول باید خانواده حفظ کنند.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، که فرمودند: تو مراعات پدر را بکن تا بعدا فرزندانت مراعات تو را بکنند، افزود: پدرداری خیلی مهم است، چنانچه پدر بودن کافی نیست، پدری کردن مهم است، فرزند بودن مهم نیست فرزندی کردن مهم است، چرا که خیلی‌ها پدر دارند ولی پدرداری را بلد نیستند.
 
این مسئول تصریح کرد: رعایت جایگاه بزرگان و حقوق دیگران در دین ما مهم است و باید در جامعه و خانواده این فرهنگ حفظ شود و اگر در خانواده‌ای این ارزش‌ها رعایت نشود چندان دوام نخواهد داشت.
 
وی در پایان با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، آن را خواسته شهدا مطرح کرد و  گفت: فرزندان و نوه‌های شهدا باید از نظر رفتار انقلابی،حفظ ارزش‌های دینی و رعایت آن الگو باشند.

 

انتهای پیام
captcha