دشمن برای توهین به مقدسات گفتمان‌سازی می‌کند
کد خبر: 4195800
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری:

دشمن برای توهین به مقدسات گفتمان‌سازی می‌کند

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اگر جوانان را جذب نکنیم دشمنان اهل‌بیت(ع) آنان را جذب خواهند کرد، گفت: دشمن برای توهین به قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) و استهزاء مقدسات گفتمان‌سازی و عادی‌سازی می‌کند یعنی تلاش دارد قبح قضیه را بشکند و جوانان را به خود جذب کند.

اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه استان امروز چهارم بهمن‌ماه در جمع معاونین تبلیغ حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راهبری تبلیغ در سطح شهرستان‌ها بر عهده معاونان تبلیغ است، اظهار کرد: تبلیغ دینی جایگاه بلندی است و راه پیامبر اسلام(ص) به‌شمار می‌رود که حضرت با شعار لا اله الا الله در برابر تمام تهدیدها، تطمیع‌ها، تحریم‌ها، استهزا و همه حربه‌های مخالفان، ایستادگی کردند و رسالت تبلیغ را پیش بردند.

وی با ذکر اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر اهمیت و اولویت تبلیغ با نگاه به مبانی تاریخی اسلام است، ادامه داد: پیامبر(ص) به تصریح قرآن کریم در آیه «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ» (جمعه/۲) پیش و پیش از هر چیزی مبلغ دین بودند؛ ایشان به معنای واقعی اهل عمل بودند و رسالت خود را به انجام رساندند ایشان مجسمه قرآن بودند و خداوند در مورد حضرت می‌فرماید «وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ» یعنی تو بر هر چه نیکی و محاسن و فضائل اخلاقی مسلط هستی.

سعیدی تصریح کرد: قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) بهترین محتوا برای منبر و تبلیغ هستند و بزرگ‌ترین دانشمندان شرقی و غربی در عالم نیز سر سفره قرآن نشسته‌ و توشه بر می‌چینند، یکی از شاخص‌ترین چهره‌ها ایزوتسو است که حاصل مطالعات او در قرآن در کتابی تحت عنوان «مفاهیم اخلاقی دینی در قرآن» در دسترس بوده و روش مطالعه این شخص غیرمسلمان به‌عنوان یک روش و مبنای تفسیری قرآن کریم در بین علمای اسلامی مطرح است.

این مدرس حوزه علمیه استان با تأکید بر اینکه مبلغ امروز می‌تواند صدای خود را به اقصی نقاط عالم برساند، گفت: جنگ‌های زیادی در خاورمیانه اتفاق می‌افتاد که ما در آوردگاه رسانه‌ای آنها شکست می‌خوردیم اما در جنگ رسانه‌ای نبرد غزه بر آمریکا و اسرائیل غالب شده‌ایم زیرا راهکارها و ابزار را یاد گرفته‌ایم و لذا امروز می‌بینیم که مردم نقاط مختلف جهان در راهپیمایی‌های ضد آمریکا و رژیم صهیونسیتی شرکت می‌کنند. 

آموزه‌های سیره تبلیغی اهل‌بیت(ع) 

سعیدی با تأکید بر اینکه اهل‌بیت(ع) با وقت‌شناسی و موقعیت‌شناسی به شیوه درست و به‌موقع به تبلیغ و انتقال آموزه‌ها می‌پرداختند به نقل روایتی از سیره امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و ادامه داد: امام علی(ع) در جنگ صفین كه به جنگ و نبرد مشغول بود، در میانه جنگ خورشید را هم زیر نظر داشتند. ابن عباس به ایشان عرض كرد: یا امیر المؤمنین! چه می‌كنی؟ حضرت فرمودند: می‌نگرم كه چه هنگام زوال ظهر می‌شود تا نماز بگزاریم. ابن عباس عرض كرد: آیا حالا وقت نماز است؟! جنگ، ما را از نماز باز داشته است. ایشان فرمودند: ما چرا با آنها می‌جنگیم؟ ستیز ما با آنها فقط بر سر نماز است. همین سیره را امام حسین(ع) در روز عاشورا داشتند و اینها مصداق بارز حدیث معروف «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» هستند.

وی احصا و شناسایی نیازهای محل تبلیغ را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: مثلاً در چهارمحال و بختیاری شاهد تشتت اقوام و گونه‌های متنوع سبک زندگی مردمان هستیم اما تمامی این نحله‌ها و اقوام به مدد ستون فقراتی محکم به نام محبت اهل‌بیت(ع) به هم متصل هستند و این برگ برنده استان ما است. 

سعیدی افزود: شیوه بیان مطالب برای ارتباط گرفتن با مردم بسیار مهم بوده و نیاز به مهارت دارد لذا مخاطب‌شناسی یک ضرورت برای امر تبلیغ است؛ ارتباط با نسل جوان نکته دیگری است که باید محقق شود و اگر جوانان ما مسجد نمی‌آیند خودمان باید سراغشان برویم زیرا آنان باید با معارف دین آشنا شوند چرا که آینده مملکت در دست نوجوانان و جوانان است. 

شبهه‌سوزی؛ وظیفه خطیر مبلغان دینی

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه اگر جوانان را جذب نکنیم دشمنان اهل‌بیت(ع) آنان را جذب خواهند کرد، توضیح داد: دشمن برای توهین به قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) و استهزاء مقدسات گفتمان‌سازی و عادی‌سازی می‌کند یعنی تلاش دارد قبح قضیه را بشکند و جوانان را به خود جذب کند. ما وظیفه داریم در استانی که مردم آن محب اهل‌بیت(ع) هستند، نگذاریم این تهدیدها ایجاد شود و در مقابل سیل شبهه‌سازی‌ها وظیفه ما شبهه‌سوزی است.

سعیدی با بیان اینکه شورای تبلیغ در شهرستان‌ها فعال می‌شود، افزود: هدف‌گذاری جامعه مبلغان در سطح شهرستان‌ها باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد و شورای تبلیغ با کمک ائمه جمعه هر شهرستان، معاونان تبلیغ و متولیان و دست‌اندرکاران از جمله سازمان تبلیغات اسلامی شکل بگیرد و در خصوص جریان تبلیغ در مناطق مختلف استان تصمیم‌گیری شود. 

مدیر حوزه علمیه استان در پایان به موضوعات و مطالب مطرح شده از سوی معاونان تبلیغ استان پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha