جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4196533
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل برگزار شد

جلسه استانی چهلمین برنامه بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی جاری و برای اجرایی کردن راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل تشکیل شد.

جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، جلسه استانی چهلمین برنامه بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی جاری و برای اجرایی کردن راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هشتم بهمن ماه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل تشکیل شد.

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل و قائم مقام ستاد بزرگداشت مقام معلم، هدف از چهلمین برنامه بزرگداشت مقام معلم را اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و قدردانی از معلمان، تقویت جایگاه اجتماعی معلم، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه در بین معلمان، شناسایی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو اعلام و تصریح کرد: دراین میان، معلمان سرآمد، جهادی، ولایی، پژوهشگر و در عین حال متعهد به سند تحول بنیادین و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه خود معلمان، اولیاء و دانش آموزان انتخاب می‌شوند.

مدیرکل مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد: لازم است بر اساس شیوه نامه «شناسایی معلمان نمونه»، نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم درشهرستان‌ها و مناطق تابع، اقدام گردد تا با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، توجیه و جلب همکاری مدیران و شناسایی و توجیه کمیته ارزیابی مجرب، نسبت به برنامه ریزی و اجرا براساس تقویم اجرایی اهتمام لازم صورت گیرد.

صفری گفت: برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب، باید توجه جدی به جایگاه معلمی صورت گیرد. چرا که اگر معلم در روند تحول دخیل شود، دلش در گرو این مسیر خواهد بود و اوست که می‌تواند نواقص کار را برطرف کند.

وی افزود: در انتخاب معلم نمونه باید به دنبال معلم «الگو» باشیم، چون معلمان الگو از لحاظ علمی قوی و نقش تربیتی خود را محدود به کلاس درس نمی‌داند بلکه کل وجودش معلمی است.

صفری بیان کرد: به‌کارگیری و بهره‌مندی از انسان‌های توانمند با عملکرد و بهره‌وری بالا موجب پیشبرد مأموریت مهم آموزش و پرورش خواهد بود و معرفی معلمان برتر از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا، مسئولیت پذیری زیاد، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل و اخلاق مداری، مهارت‌های حرفه‌ای بالا را از ویژگی‌های این برنامه توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha