طرح 313 حافظ قرآن در روستای موسویه خراسان‌جنوبی اجرا شد
کد خبر: 4197567
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

طرح 313 حافظ قرآن در روستای موسویه خراسان‌جنوبی اجرا شد

طرح 313 حافظ قرآن به‌مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلب اسلامی، 13 بهمن‌ماه در حسینیه روستای موسویه خراسان‌جنوبی اجرا شد.

حسین سراج، مربی و حافظ کل قرآن کریم

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین سراج، عضو هیئت مدیره مؤسسه قرآنی تسنیم ذکر بیرجند، 13 بهمن‌ماه در جریان اجرای طرح 313 حافظ قرآن کریم به‌مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حسینیه روستای موسویه با همکاری این مؤسسه قرآنی و پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران روستای موسویه گفت: در این طرح 155 نفر شرکت دارند که از این تعداد 120 نفر قرآن‌آموز دختر و پسر و 35 قرآن‌آموز در بخش بزرگسالان هستند.

وی با اشاره به اجرای این طرح قرآنی برای اولین بار در این روستا افزود: جلسات به‌صورت هفتگی روزهای جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه روستای موسویه برگزار می‌شود؛ در واقع حضور در این جلسات باعث انگیزه ‌شده و نکات و آموزش‌هایی که در مسیر حفظ قرآن لازم است به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

مهدی کشتگر، عضو هیئت مدیره مؤسسه قرآنی تسنیم ذکر بیرجند نیز در سخنانی با بیان اینکه این مؤسسه از سال ۷۶ به‌صورت مستمر کار خود را شروع کرد و در سال ۹۵ به‌صورت رسمی در سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسید، گفت: در طول سال‌های مختلف افراد زیادی توسط این مؤسسه آموزش دیده‌اند به‌طوری که در یک بازه زمانی همزمان ۱۸۰ نفر حافظ خانم و آقا مشغول به فراگیری حفظ قرآن بودند.

وی بیان کرد: طرح‌های مختلف قرآنی در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم اجرا کردیم که طرح تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن کریم با شعار هر خانه حداقل یک حافظ قرآن با استفاده از بروزترین شیوه‌های حفظ قرآن به همراه تدبر و درک مفاهیم آیات کلید خورده است.

سرهنگ رمضان‌علی فرحبخش‌ثانی، فرمانده ناحیه سپاه قاینات نیز در ادامه گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می‌خواهید، به او خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش» که برای تحقق هر سه مورد در استان پیش‌قدم هستیم.

سرهنگ رمضان‌علی فرحبخش‌ثانی، فرمانده سپاه ناحیه قاینات

وی با بیان اینکه از خراسان‌جنوبی 12 نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج راه پیدا کردند که شش نفر از آن‌ها از شهرستان قاینات بودند، افزود: همچنین در مسابقات بنیاد ملی که در سال گذشته برگزار شد، هشت نفر در استان خراسان‌جنوبی مقام آوردند که شش نفر از آن‌ها از شهرستان قاینات بودند و در عرصه ورزش نیز همین‌طور است.

فرمانده ناحیه سپاه قاینات با اشاره به انتخابات پیش رودتصریح کرد: در پایان 1402 دو رویداد مهم داریم که بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که کمتر از ۲۸ روز دیگر بیشتر به انتخاباتی که مقام معظم رهبری از ابتدای سال می‌فرمایند؛ انتخابات سختی را در پیش داریم چراکه دشمنان تمام تلاش خود را برای ناامیدی مردم به نظامشان می‌کنند.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر و با بیان اینکه در طول این ۴۵ سال به فضل الهی افتخاراتی در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌ایم، یادآور شد: مقام معظم رهبری راهبرد را در انتخابات برای ما شخص کردند که مشارکت حداکثری وظیفه ماست.

انتهای پیام
captcha