شرکت در انتخابات برای اقتدار کشور یک تکلیف است
کد خبر: 4197770
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی:

شرکت در انتخابات برای اقتدار کشور یک تکلیف است

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار با بیان اینکه شرکت در انتخابات برای اقتدار و قدرت کشور یک تکلیف است، گفت: با حضور پرشور در انتخابات به اقتدار، امنیت، شکوه و عظمت کشور عزیزمان ایران کمک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبحجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با اعتمادی که به مجریان داریم مطمئن هستیم انتخابات سالمی در پیش خواهیم داشت، گفت: مقام معظم رهبری در چندین مرحله اعلام کردند که مسئله رأی‌گیری از مردم حق‌الناس است که نباید یک رأی جابجا شود، بنابراین نظارت بر عهده فرمانداری‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان بوده و نقصی در انتخابات به‌وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه کاندیدها باید اخلاق تبلیغاتی و انتخاباتی را رعایت کنند، بیان کرد: خیلی از افراد هدفشان خدمت به نظام اسلامی و مردم است که این امر جزو بالاترین ارزش در دین است. کاندیدها نباید اخلاق انتخاباتی را زیر پا بگذارند، چراکه انتخابات گذرا بوده و آن چیزی که به یاد می‌ماند ذهنیتی است که از افراد در ذهن مردم باقی می‌ماند، بنابراین لازم است این افراد در گفتار و کردار خود خلاف شئونات اسلامی رفتار نکنند.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی افزود: هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند و نمی‌شود برای رسیدن به یک هدف از هر راه و وسیله‌ای استفاده کرد و افرادی که کاندید شده‌اند باید نظر مردم را جلب کنند و اعتماد و توکل به خدا داشته باشند.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در همه انتخابات مهم بوده ولی در این انتخابات مهم‌تر است، چراکه حضور مردم آبروی نظام اسلامی است و باعث می‌شود دست مسئولان پر باشد. لذا، حضور پرشور مردم اقتدار ایران را به جهان نشان می‌دهد. اگر مردم شرکت حداقلی داشته باشند اعتبار و آبروی ایران خدشه‌دار می‌شود و خود مردم ضرر می‌کنند، لذا با حضور پرشور در انتخابات به اقتدار، امنیت، شکوه و عظمت کشور عزیزمان ایران کمک می‌کنیم.

دلدار با بیان اینکه شرکت در انتخابات برای اقتدار و قدرت کشور یک تکلیف است، گفت: حضور در انتخابات و انتخاب اصلح جزو تکالیف است. لذا، مسائل اجتماعی خیلی بالاتر از مسائل فردی است چون سرنوشت کشور بوده و اگر کشور آسیب ببیند ما مسئول هستیم. رأی هر فرد یک موشک نقطه‌زن است که قلب دشمن را هدف می‌گیرد و باعث یأس و ناامیدی دشمن از کشور ما می‌شود و به اهداف خود نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه مردم از بینش سیاسی بالایی برخوردارند، اظهار کرد: درست است که مشکل اقتصادی داریم، اما از جهات بسیاری دارای رتبه‌های برتر هستیم. آزادی که در کشور ما وجود دارد یک صدم آن در قبل از انقلاب وجود نداشت.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی یادآور شد: کار مجلس قانون‌گذاری و نظارت است و تأثیر عینی و ملموسی در مصوبات دارد، لذا مجلس تأثیر بسیار زیادی در مصوبات می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام
captcha