ظهور جبهه مقاومت از مهم‌ترین آثار بعثت نبی مکرم اسلام است
کد خبر: 4198764
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام:

ظهور جبهه مقاومت از مهم‌ترین آثار بعثت نبی مکرم اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نیا، بعثت پیامبر اسلام را دارای ابعاد مختلف انسان شناسی، هستی شناسی و خداشناسی دانست و گفت: ظهور جبهه مقاومت از مهم‌ترین آثار بعثت نبی مکرم اسلام است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا حسینی‌نیا، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا حسینی‌نیا، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: عظمت و شکوه هر رخداد و حادثه‌ای در جهان هستی مبتنی بر مبانی، اهداف، آثار و فوائد آن است و یکی از رخدادهای بزرگ جهان هستی، رخداد بعثت حضرت محمد بن عبدالله (ص) آخرین فرستاده خدای متعال به سوی جامعه بشری است که این رخداد مبتنی بر انسان شناسی، هستی شناسی و خداشناسی است.

وی افزود: اهداف بعثت نبی مکرم اسلام، از دیدگاه قرآن کریم عبارتند از تلاوت آیات قرآن، تزکیه و تربیت نفوس انسانی «و یزکیهم»، تعلیم کتاب و تعلیم حقائق دست نایافتنی (و یعلّمکم ما لم تکونوا تعلمون) و اقامه قسط و عدل (لیقوم الناس بالقسط) است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام افزود: رفع اختلاف و آزادی انسان‌ها از غل و زنجیرهائی همچون بت پرستی، خرافات، عادات و رسوم غلط، نادانی، قوانین نادرست، اسارت، استبداد، استثمار و استبعاد (و یضع عنهم إصرهم و الأغلال الّتی کانت علیهم) از دیگر اهداف بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام از دیدگاه قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نیا ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در روایاتی هدف از بعثت خود را تکمیل و اتمام مکارم اخلاقی، مظهریت و تجلی رحمت گسترده خداوندی، تصدیق کننده ادیان الهی پیش از خود، دانسته است.

وی مطرح کرد: روایات رسیده از اهل بیت علیهم السلام و به ویژه امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام نیز فوائدی را برای بعثت انبیاء و بعثت نبی مکرم اسلام بیان کرده‌اند که عبارتند از بازگرداندن انسان به فطرت خویش، متذکر شدن نسبت به نعمت‌های فراموش شده، رهانیدن بندگان از نادانی و گمراهی و شکوفائی عقول بشری که هر کدام سرفصل مهمی برای تدبر است.

این استاد دانشگاه ایلام تصریح کرد: فوائد بعثت از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دو کتاب تجرید العقائد و تلخیص المحصل  نیز عبارتند از تأئید احکام عقلی، بیان حسن و قبح عقلی و مصادیق آن، شناساندن اشیاء سودمند و زیان آور به انسان، حفظ نوع انسانی، تربیت و تکمیل انسان‌ها فراخور استعداد آنها، تعلیم صنایع و فنون سودمند، تعلیم اخلاق و سیاسات، معرفی انسان کامل به عنوان قلب عالم هستی، همبستگی اجتماعی، معنا بخشی به زندگی، راهنمایی به زندگی با آرامش، پاسخ به احساس تنهایی، دین و تمدن که شایسته است به آن‌ها توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نیا، واقعه غدیر خم و پایه گذاری مسئله اساسی امامت را از آثار مبعث پیامبر اسلام برشمرد و افزود: واقعه عاشورا، انقلاب اسلامی در قرن چهاردهم  توسط حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و یاران با وفایش و تداوم آن به رهبری خلف صالحش حضرت امام خامنه‌ای و ظهور جبهه مقاومت از مهم‌ترین آثار بعثت نبی مکرم اسلام است و امید که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)  باشد.

انتهای پیام
captcha