مشارکت در انتخابات مکمل حماسه ۲۲ بهمن است
کد خبر: 4199214
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
وزیر کار:

مشارکت در انتخابات مکمل حماسه ۲۲ بهمن است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر جمهوریت نظامی اسلامی است، گفت: حماسه حضور مردم در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن نیازمند یک حلقه مکمل یعنی حماسه ۱۱ اسفند و مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز ۲۲ بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن که با حضور گسترده مردم و راهپیمایان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) با قدردانی از عموم مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: دهه فجر امسال مقارن با عید بزرگ مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و بعثت، هدیه خداوند بر عالم بشریت و هدایت‌گر انسان از ظلمت به نور است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اسلامی که ۲ رکن «دعوت الهی» و «اجابت امت» را برای بعثت قائل هستند، ادامه داد: ایشان فرمودند انقلاب اسلامی ایران نیز تداوم بعثت است زیرا واجد این دو رکن بوده است یعنی دعوت از سوی مرجع عظیم‌الشأن و عالمی فرهیخته و رجل بزرگ سیاستمدار و جهان‌شناس و عبد صالح خدا و اجابت نیز از سوی امت انقلابی ایران اسلامی به وقوع پیوست.

مرتضوی بیان کرد: امت ایران اسلامی در ادامه مسیر انقلاب، بستر تداوم آن‌را در جهان سراسر ظلم فراهم کردند و در طول چهار و نیم دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد، این امت خداجوی همواره در صف اول بودند؛ آنان همواره در جبهه‌های مختلف از جبهه جهاد علیه استکبار تا خودکفایی و نیز در فتح قله‌های دانش مبارزه کردند.

۲۲ بهمن؛ روز رهایی از وابستگی و اسارت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن روز پایان وابستگی به بیگانگان و رها شدن از اسارت بود، افزود: امام(ره) در ابتدای زمامداری، مردم را به ۲ رکن اساسی یعنی استقلال و آزادی بشارت دادند که استقلال جمهوری اسلامی ایران از یوغ بیگانگان امروز در کمتر ملتی قابل مشاهده است. 

مرتضوی تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم و زمانی که متفقین بنای تشکیل جلسه جهت مدیریت جنگ داشتند، به‌صورت سرزده و اتفاقی وارد ایران می‌شوند و در سفارت اتحاد جماهیر شوروی تشکیل جلسه می‌دهند و این یعنی ایرانیان استقلال زمین و هوا و استقلال سیاسی ندارند. 

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن نماد انسجام ملی در مقابل اراده جهانیان است، توضیح داد: بر کسی پوشیده نیست که جهان استکبار از شرق تا غرب همواره پشتیبان نظام ستمشاهی بودند اما انقلاب آمد و بساط استکبار را در هم پیچید؛ به برکت این انقلاب امروز حضور پرشور ملت ایران را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم و این انقلاب نه فقط در جغرافیای ایران اسلامی بلکه در تمامی جوامع بشری اثرگذار است.

مرتضوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی قطب‌های قدرت را بازتعریف و نظریه‌ای به نام عدالت اجتماعی ذیل نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه را پیاده‌سازی کرد؛ انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا دیگر نه انقلابی با تفکر مارکسیستی و نه اندیشه لیبرالیست به وقوع بپیوندد.

وی با ذکر اینکه این ایام علاوه بر سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مزین به ۲ حادثه تاریخی است، تصریح کرد: نخست، بیعت همافران جمهوری اسلامی با امام خمینی(ره) و دوم، بیعت بختیاری‌ها در بیستم بهمن با امام خمینی(ره) که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بیعت همافران بستر پیروزی زودهنگام انقلاب را فراهم ساخت و بیعت بختیاری‌ها نیز سقوط بختیار بی‌کفایت و بی‌لیاقت را سرعت بخشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی دستاوردهای انقلاب را یادآور شد و تأکید کرد: از زمان شکل‌گیری نظام تا کنون، به‌طور میانگین هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزایش سن امید به زندگی، افزایش پوشش تحصیلات تکمیلی، انجام سخت‌ترین جراحی‌ها و درمان‌های پیشرفته در اقصی نقاط ایران اسلامی، افزایش توان دفاعی و صنعت فضایی به اذعان دوست و دشمن، پیشرفت‌ها در علوم و صادرات دانش، صنایع سنگین و فراسنگین، پرتاب ماهواره‌ها به فضا و ... از جمله افتخارات نظام اسلامی است.

انتخابات؛ پدیده‌ای مردم‌پایه

مرتضوی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر جمهوریت نظامی اسلامی است، گفت: حماسه حضور مردم در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن نیازمند یک حلقه مکمله یعنی حماسه ۱۱ اسفند و مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. در ابتدای انقلاب وقتی اندیشه‌های گوناگون در داخل و خارج به دنبال ارائه و تحمیل نظر در خصوص تشکیل حکومت بودند، امام(ره) قائل به حکومت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه بیشتر، بودند.

وی با ذکر اینکه انتخابات نماد و مظهر جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران و حق مردم است چهار راهبرد رهبری در خصوص انتخابات را یادآور شد و توضیح داد: ایشان فرمودند چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت باید در این عرصه مهم سیاسی مورد توجه قرار گیرد. بستر مشارکت به فضل الهی فراهم شده است و در این راستا، وزارت کشور و تمامی دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و پای کار هستند.

مرتضوی افزود: در انتخابات پیش‌رو برای مجلس، به ازای هر کرسی ۵۰ نفر با هم رقابت می‌کنند و نظیر این را در هیچ جای دنیا حتی در کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، سراغ نداریم و لذا بستر رقابت سالم فراهم است.

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب قائلند که انتخابات حق‌الناس است و دولت جمهوری اسلامی به عنوان مجری انتخابات تا پای جان برای این رهنمود ایشان و فراهم کردن سلامت و صحت انتخابات تلاش و ایستادگی می‌کند. امروز به فضل الهی هم مشارکت و هم رقابت، امنیت و سلامت انتخابات یک امر مردم‌پایه است و مردم همواره در میدان حضور دارند که نمونه آن را امروز در حماسه حضور اهالی ولایتمدار چهارمحال و بختیاری مشاهده کردیم و شرمنده کرامت آنان هستیم. 

انتهای پیام
captcha