سیستان و بلوچستان به‌عنوان خاستگاه هنر پویانمایی است
کد خبر: 4199770
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما:

سیستان و بلوچستان به‌عنوان خاستگاه هنر پویانمایی است

حسن عابدینی با اشاره به دلیل انتخاب سیستان‌و‌بلوچستان برای میزبانی سومین جشنواره پویانمایی کشور گفت: علاوه بر کشف اولین ابزار پویانمایی تاریخ بشر در این استان، جوانی جمعیت و وجود قشر عظیم کودک و نوجوان در استان مطرح است.

حسن عابدینیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما سیستان‌وبلوچستان، حسن عابدینی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما، شامگاه  ۲۴ بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پویانمایی کشور در زاهدان، دلیل انتخاب سیستان‌و‌بلوچستان برای میزبانی این جشنواره را علاوه بر کشف اولین ابزار پویانمایی تاریخ بشر در این استان، جوانی جمعیت استان و وجود قشر عظیم کودک و نوجوان در این استان مطرح کرد و گفت: صداوسیما عدالت‌گستری و تمرکززدایی از مرکز در برگزاری جشنواره‌ها را در دستور کار قرار داده و این استان به‌عنوان بخشی از رنگین کمان و هویت فرهنگی کشور از نواها، آوازها، لباس، اقلیم و سبک زندگی ویژه برای تولیدات تلویزیونی منحصربه‌فرد برخوردار است.
 
وی موضوعات انیمیشن‌های هالیوود را لذت‌جویی و غلبه منافع انسان بر طبیعت اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها با هدف کاشت انحرافات اخلاقی در دل کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود. این جشنواره فرصتی است تا همه فعالان و افراد دخیل در این صنعت به تبادل نظر و همکاری بپردازند.
 
عابدینی تصریح کرد: ۶۹۰ اثر پویانمایی تولیدی به مدت ۸۹۰ ساعت به این جشنواره ارسال شده است که ۴۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی و قدردانی خواهد شد. فعالیت گروه‌های نمایش عروسکی نیز در سیستان‌و‌بلوچستان همزمان با این جشنواره آغاز شده و تاکنون ۱۰ اجرا در این استان انجام شده است و تا روز پنج‌شنبه ادامه دارد.
همچنین در این مراسم آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: باید متناسب با سطح کودک کار کرد و از ابزار متناسب با او بهره برد و پویانمایی و برنامه‌های عروسکی یکی از این ابزارهاست که بیشترین مخاطب را در بین کودکان و نوجوانان دارد و اگر متولیان امر با این نگاه به‌کار بپردازند و هدف مقدس روشنگری را مدنظر داشته باشند می‌توانند افتخار کنند که راه امام حسین(ع) را ادامه و سربازی برای هدایت‌گری این نسل جدید هستند.
 
آیت‌الله محامی گفت: باید از فرصت میزبانی این جشنواره برای معرفی سیستان‌و‌بلوچستان و مزیت‌ها و سرمایه‌های استان استفاده شود که البته در صدر جدول سرمایه‌های استان، مردم خوب، شریف، فهمیم، انقلابی، ایران دوست و با استعداد هستند.
 
گفتنی است، سومین جشنواره پویانمایی و نمایش‌های عروسکی با معرفی آثار برتر روز پنج‌شنبه به‌کار خود پایان خواهد داد.
 
انتهای پیام
captcha