گرامیداشت اعیاد شعبانیه در کربلا + عکس
کد خبر: 4199811
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

گرامیداشت اعیاد شعبانیه در کربلا + عکس

آستان مقدس عباسی با برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز اعیاد شعبانیه، جشن‌های میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را گرامی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت اقمار محمدی؛ امام حسین(ع)، برادرش ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) جشن گرامیداشت این اعیاد از روز گذشته سه‌شنبه، ۲۴ بهمن ماه در این حرم مطهر آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

افضل الشامی، مدیر دفتر تولیت شرعی آستان عباسی، تعدادی از مسئولین حرم مطهر، رؤسای ادارات و کارمندان آن و همچنین هیئت‌ها، شخصیت‌ها و نمایندگان احزاب و جمع زیادی از زائران در این جشن که در صحن مشرف به درگاه قبله حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد حضور داشتند.

حال و هوای حرم حسینی در اعیاد شعبانیه را در صفحه عکس خبرگزاری ایکنا مشاهده کنید.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی لیث العبیدی، قاری حرم حضرت عباس(ع) آغاز شد و سپس تولیت آستان سخنرانی کرد.

عباس الدده الموسوی، عضو هیئت مدیره آستان عباسی در ابتدا فرارسیدن سالروز اعیاد شعبانیه را به حاضران و امت اسلامی تبریک گفت و افزود: شعبان یکی از ماه‌هایی است که خداوند به بندگانش ارزانی داشته است. رسول اکرم(ص) هنگامی رؤیت هلال شعبان می‌فرمود «اهل یثرب من رسول الله هستم، همانا شعبان ماه من است.»

وی افزود: قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید در این ماه، دل‌ها و جان‌ها را آماده کنید و با رسول اکرم(ص) ارتباط برقرار کرده و با الهام گرفتن از شخصیت انسانی و پیروی از رویکرد صالح او تعالیم پیام آسمانی را استمرار بخشید.

انتهای پیام
captcha