اجتماع مردمی «روز امید» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4200345
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
همزمان با نیمه شعبان

اجتماع مردمی «روز امید» در گیلان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر استفاده از شعار محوری «مهدویت، مشارکت و مقاومت» در مراسم، جشن‌ها و تبلیغات نیمه شعبان، گفت: اجتماع بزرگ مردمی «روز امید» در روز نیمه شعبان در معابر و میادین اصلی شهرها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز، 28 بهمن‌ماه در نشست هماهنگی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه حماسه درخشان حضور مردم در راهپیمایی شکوهمند یوم الله ۲۲ بهمن موجب ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی باشکوه روح تازه‌ای در کالبد میهن اسلامی‌ دمید و بشارت خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات ۱۱ اسفند داد.

وی با بیان اینکه به یاری خداوند مردم بصیر و ولایت‌مدار استان گیلان علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمنان برای ایجاد یأس و کاهش مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حماسه‌ای تماشایی را رقم خواهند زد، افزود: از ظرفیت گسترده جشن‌های نیمه شعبان برای زمینه‌سازی افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو استفاده شود.

اشجری با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان از برترین شب‌ها پس از شب قدر معرفی شده است، تصریح کرد: در روایات اسلامی به احیای شب نیمه شعبان بسیار تأکید شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح در استان با توجه به میلادهای متعدد ماه شعبان، بیان کرد: می‌توان با کمک همه دستگاه‌های فرهنگی، استان گیلان را در روزهای منتهی به نیمه شعبان به مهدیه تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) نمی‌توانند در برابر ظلم‌های استکبار جهانی در فلسطین و غزه و سایر نقاط عالم بی‌تفاوت باشند، تأکید کرد: معنای انتظار گام عملی برای رهایی از ظلم‌ها و خودخواهی‌ها و رسیدن به قله رفیع آزادگی و عدالت‌طلبی است.

اشجری با تأکید بر استفاده از شعار محوری «مهدویت، مشارکت و مقاومت» و پویش «مهدیه ایران» در مراسم، جشن‌ها و تبلیغات نیمه شعبان، گفت: شادپیمایی و اجتماع بزرگ مردمی «روز امید» در روز نیمه شعبان در معابر و میادین اصلی شهرها برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به اجرای پویش ملی «مرا دریاب» با قرائت و پخش دعای الهی عظم البلاء و بانگ «لبیک یا مهدی(عج)»، رأس ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان در مساجد، بقاع متبرکه، مهدیه‌ها و حسینیه‌ها اشاره کرد و افزود: شب نیمه شعبان ضمن برگزاری جشن‌های مردمی در سطح محلات، نورافشانی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد، بقاع متبرکه، مهدیه‌ها و حسینیه‌ها، بیان کرد: پویش «او خواهد آمد» به منظور نگارش نامه و دلنوشته به امام عصر(عج)، خاطره نویسی از جشن نیمه شعبان، زیباترین آذین بندی نیمه شعبان و غیره به‌ویژه در مدارس و همچنین پویش «به عشق حضرت مهدی (عج)» به منظور ارائه تخفیف ویژه نیمه شعبان توسط بازاریان و کسبه اجرا خواهند شد.

اشجری با بیان اینکه همایش‌ها و نشست‌های متعددی با موضوع تبیین گفتمان مهدویت، فلسفه انتظار و مؤلفه‌های حکومت مهدوی در سطح استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات مردمی، تولید محتوای هنری(فیلم، نماهنگ، موشن‌گرافی، پوستر) و همچنین آذین‌بندی(چراغانی، ریسه‌کشی، نصب پرچم‌های الوان و پرچم «یا مهدی ادرکنی»)، برپایی طاق نصرت، بهره‌مندی از فضای تبلیغات محیطی در میادین، بلوارها و سردرب ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و... از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha