بحران بیکاری در فارغ‌التحصیلان نیازمند ایجاد اشتغال ملموس است
کد خبر: 4200405
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

بحران بیکاری در فارغ‌التحصیلان نیازمند ایجاد اشتغال ملموس است

استاندار کردستان فراهم نمودن بستر مهارت آموزی برای دانشجویان و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی در راستای اشتغال ملموس و رفع بحران بیکاری جامعه هدف را ضروری اعلام کرد.

بیست‌و‌یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در بیست‌و‌یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز، ۲۸ بهمن در محل سالن اجتماعات این دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، یکی از شاخص‌های ارزیابی برای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد را جذب دانشجو بیان کرد و گفت: دانشگاه آزاد استان کردستان در زمینه جذب دانشجویان به خوبی عمل کرده و در این راستا جزو دانشگاه‌های موفق کشور با تعدد رشته است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد برای ورود به برنامه‌های فرهنگی افزود: با عنایت به پتانسیل استان کردستان و غنای فرهنگی خوب، توقع داریم نهادهای فرهنگی همچون دانشگاه در این حوزه‌ها ورود جدی داشته باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: اخیرا جشنواره سراسری وحدت مولودی خوانی نبوی در استان برگزار شد و بازتاب خوبی در کشور داشت لذا برگزاری این دست برنامه‌ها با تعامل و مشارکت دانشگاه‌ها و مجموعه دستگاه‌های استان، وجهه فرهنگی بودن کردستان را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی به رویکرد مطلوب مجموعه دانشگاه آزاد کشور در حوزه آموزش‌های مهارتی گریزی زد و گفت:  این برنامه در استان کردستان مورد استقبال قرار گرفته و به خوبی دنبال می‌شود کما اینکه به تمرکز بیشتری نیاز است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: دولت در حوزه اشتغال و رفع بیکاری، در کشور و به‌تبع استان کردستان توفیقاتی حاصل کرده است کما اینکه ما همچنان در استان در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان مشکلات بسیار زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه تا اشتغال فارغ‌التحصیلان ملموس نباشد ایجاد اشتغال در جامعه ملموس نخواهد شد، گفت:  در پاییز امسال نرخ بیکاری استان روند کاهشی داشت و در کشور رتبه اول کاهش بیکاری را داشتیم اما چون با خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم این امر معضل بزرگ و نیازمند اندیشیدن تمهیدات جدی است.

استاندار کردستان یکی از راهکارهای موثر برای رفع بحران بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مهارت‌آموزی دانشجویان برشمرد و گفت: اگر این حوزه را بالفعل کنیم بار بزرگی از دوش خانواده‌ها و جامعه برداشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha