تثبیت و پایداری ۱۱۷۹ شغل برای مددجویان خراسان‌شمالی
کد خبر: 4200426
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

تثبیت و پایداری ۱۱۷۹ شغل برای مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: طی دو سال گذشته‌ در استان یک هزار و ۱۷۹ شغل برای مددجویان استان تثبیت و پایدار شده است.

تثبیت و پایداری ۱۱۷۹ شغل برای مددجویان خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی، امروز ۲۸ بهمن ماه در نشست خبری با ذکر اینکه این نهاد حمایتی دو هزار و ۴۳۲ شغل در دولت سیزدهم ایجاد و در این رابطه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد، افزود: از مجموع این میزان اعتبار دو هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال جاری و مابقی در سال گذشته به مددجویان جویای کار پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال جدید سازمان بهزیستی در این بازه زمانی به پایداری و تثبت شغل یک‌هزار و ۱۷۹ نفر نیز کمک و این مهم با پرداخت بیمه به کارفرمایان انجام شد.
 
مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل تبصره ۱۸ و ۱۶، سهم بیمه کارفرما و تسهیلات قرض الحسنه تامین شد بیان کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می شود.
 
وی یادآور شد: مددجویان این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.
 
توحیدی با اشاره به حوزه پیش‌گیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی، اظهارکرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار و ۱۲۸ نفر، سال گذشته ۴۳ هزار و ۷۶۳ نفر غربالگری چشم را انجام دادند و سهمیه غربالگری چشم برای امسال ۵۴ هزار نفر است، اکنون ۹۸.۵ درصد کودکان غربالگری شنوایی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مسائل توانبخشی هزینه شده است، گفت: علاوه بر آن چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم توانبخشی مانند کاشت حلزون هزینه شد، همچنین در دو سال گذشته نیز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی هزینه شده است.
انتهای پیام
captcha