آغاز به‌کار نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور 450 رسانه
کد خبر: 4200499
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
با حضور وزیر ارشاد انجام شد

آغاز به‌کار نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور 450 رسانه

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز، ۲۹ بهمن‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای تهران برگزار شد.

آغاز به‌کار نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور 450 رسانهبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و رونمایی از جلد جدید دانشنامه مطبوعات ایران امروز، ۲۹ بهمن‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن نشست‌های خبری نمایشگاه واقع در مصلای تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی‌پور، رئیس نمایشگاه طی سخنانی بیان کرد: بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از شش سال وقفه برگزار شد و امروز بزرگترین گردهمایی اصحاب رسانه در نمایشگاه بیست و چهارم برقرار شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیاری از رسانه‌های مختلف کشور همراه با زیرساخت‌های جدید حوزه رسانه برگزار می‌شود. همچنین، امروز برنامه رونمایی از جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران نیز با حضور وزیر ارشاد و مسئولان حاضر برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدزاده، نویسنده دانشنامه مطبوعات ایران و سایر مسئولان از دومین جلد دانشنامه مطبوعات ایران رونمایی شد.

در ادامه، محمدجعفر محمدزاده، نویسنده کتاب دانشنامه مطبوعات ایران نیز طی سخنانی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه برای اهالی رسانه خبر بسیار خوبی است. تاریخ مطبوعات ایران از انتشار نخستین نشریه در سال ۱۲۵۲ قمری به نام کاغذ اخبار تا به امروز حدود ۲۰۰ سال عمر دارد. برخی به غلط گمان می‌کنند که مطبوعات منقضی می‌شود، اما نشریات و مطبوعات هر کدام تاریخ یک‌ روز از این کشور هستند.

وی گفت: تالیف دانشنامه مطبوعات از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و اولین جلد آن سال ۱۳۹۳ با حدود ۲۲۰ مقاله منتشر شد. امروز نیز جلد دوم دانشنامه با ۳۵۱ مقاله به چاپ می‌رسد. چشم‌انداز انتشار دانشنامه ۱۰ جلد است که امیدواریم به سرانجام برسد. البته امروز رفته رفته فضای مطبوعات در حال کمرنگ شدن در جامعه است، اما تاریخ مطبوعات از امروز آغاز می‌شود.

در ادامه، اسامه حمدان، سخنگوی حماس نیز در سخنانی بیان کرد: سلام مردم فلسطین، قدس و غزه به ویژه مبارزان فلسطینی را که در حال نبرد با دشمن صهیونیستی هستند را به شما تقدیم می‌کنم. همچنین، از شهدای رسانه در فلسطین یاد می‌کنیم که تعداد این شهدا تا به امروز به بیش از ۱۲۰ شهید رسیده است.

وی گفت: بدون شک از گذشته تا به امروز رسانه نقش مهمی در جهان داشته است. فعالیت رسانه‌ای بخشی از نبردی است که امروز ما علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهیم. اهمیت نبرد رسانه‌ای کمتر از نبرد در میدان نیست به همین دلیل شاهد هدف قرار دادن فعالان رسانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی هستیم. در جریان نبرد طوفان الاقصی رسانه نقش مهمی در به شکست کشاندن روایت رژیم صهیونیستی از این نبرد داشت.

حمدان بیان کرد: دستاورد‌های طوفان الاقصی دستاورد بسیار بزرگی در تاریخ مقاومت بود. البته این تنها بخشی از نقش رسانه است و رسانه نقش بسیار بزرگتری از این مسائل دارد. رسانه‌های امروز نقش اصلی را در شکل دادن فرهنگ و اندیشه دارند. همچنان که رسانه‌ها نقش اساسی را در شکل دادن روحیه مقاومت و مسئولیت پذیری دارند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در حوزه جهاد تبیین دارند. این قدرت رسانه است و همین قدرت مسئولیت بزرگی را برای رسانه‌ها در دوران کنونی ایجاد کرده است که این مسئولیت به صداقت گفتار و رویکرد صحیحی در ارتباط با امت اسلام است. وضعیت مقاومت امروز در غزه بعد از ۱۴۰ روز از آغاز جنگ بسیار مناسب است و ملت ما استوار و پایدار ایستاده و در حال شکل دادن پیروزی است.

حمدان افزود: مقاومت نه فقط نقش اساسی را در نبرد جاری دارد بلکه بازیگر اصلی در شکل دادن آینده منطقه است. باید تاکید کنیم که ما در حال چشاندن شکست به دشمن هستیم و آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، پرده اول شکست رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: خوشحالم که امروز در جمع شما در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران هستم و امیدواریم بتوانیم به زودی در فلسطین‌ با یکدیگر دیدار کنیم.

در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: ایام شعبانیه را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. پیشاپیش عید بزرگ ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) را نیز تبریک می‌گویم. خوشحالم یکی دیگر از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر امروز با حضور اصحاب رسانه بازگشایی شد. امروز رسانه‌ها در همه بخش‌ها در این نمایشگاه حضور دارند و حدود ۴۵۰ رسانه در نمایشگاه حاضر شده‌اند.

وی تصریح کرد: از همه میهمانان حاضر در مراسم به ویژه نمایندگان جبهه مقاومت و حماس و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در این جلسه حضور دارند، به ویژه اصحاب رسانه که صاحبان اصلی این نمایشگاه هستند، تشکر می‌کنم.

اسماعیلی اظهار کرد: از کار ارزنده چاپ و نشر جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران که امروز رونمایی شد نیز قدردانی می‌کنم؛ باید از این مجلد حمایت کنیم تا بقیه مجلدات آن نیز آماده نشر شود.

اسماعیلی بیان کرد: امیدوارم جامعه رسانه‌ای ما و همه خبرنگاران و عکاسان و مدیران رسانه در کمال صحت و سلامت، ایران باعظمت و افتخارات بزرگی که مردم ایران در گذشته به دست آورده‌اند و آینده درخشان پیش رو را به خوبی ترسیم کنند.

انتهای پیام
captcha