حجت‌الاسلام شفیعی، مطهری دوم بود
کد خبر: 4200512
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

حجت‌الاسلام شفیعی، مطهری دوم بود

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام شفیعی، مطهری دوم بود، گفت: نگاه فراسوی شهید مطهری در سیدمحسن هم دیده می‌شد.

مرحوم حجت الاسلام سید محسن شفیعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حيات ممبينی، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در آیین نکوداشت فرهیخته دانشمند حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سیدمحسن شفیعی که امروز 29 بهمن‌ماه در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید ممارست کنند و ببینند چگونه می‌شود افرادی ساخت که الگو باشند. نباید نام و یاد افراد خدمتگزار را فراموش کنید. در وصف حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی هیچ چیز بهتر از شعر استاد رودکی نیست: «از شمار دو چشم یک تن کم و ز شمار خرد هزاران بیش».

وی اظهار کرد: شاید با شنیدن صحبت‌ها درباره ایشان، کسی فکر کند درباره ایشان اغراق می‌کنیم، اما همه آنچه درباره ایشان گفته می‌شود، 99 درصد واقعیت است و اغراقی در آن نیست.

ممبینی با اشاره به دوستی دیرینه خود با مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی از سال 60 گفت: دوستی و پیوند ما یک عقد اخوت دینی بود و ارتباطی با مسئولیت ما نداشت. استاد شفیعی، مطهری دوم بود، چراکه وقتی آثار شهید مطهری را می‌خواندم و بینش ایشان را که چقدر فراسو را نگاه می‌کرد، اوضاع را تشریح و پیش‌بینی می‌‎کرد، می‌دیدم، همان ویژگی‌ها را در سیدمحسن هم می‌دیدم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: مرحوم شفیعی بسیار آینده‌نگر، خودشناس و دشمن‌شناس بود. به همین دلیل، ایشان را مطهری دوم نام ‌گذاشتم، چون احساس می‌کردم با این سن و با این درایت و آگاهی واقعاً می‌تواند امیدی برای کشور باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی بپرسند چرا آقای شفیعی دوست‌داشتنی بود؟ اول اینکه ایشان خوی طلبگی داشت و وضع زندگی ایشان نشان می‌داد که یک طلبه واقعی بود. ایشان تمکن مالی داشت، اما به سبک کف بازار زندگی کرد و این خصلت امام و رهبری بود. حاج آقا به میز و صندلی نچسبیده بود و واقعاً اعتقاد داشت میز و صندلی امانت است و باید بر عزت و احترام این میز بیفزاییم.

ممبینی افزود: سومین خصلت ایشان این بود که به هیچ گروهی تعلق نداشت و نگاهش همان نگاه رهبری بود. دست برادری به همه می‌داد و تاب‌آوری و تحمل انتقادات در ایشان بیش از اندازه بود‌. این نوع نگاه و رفتار لازمه دانشگاه است چون دانشگاه جای افراد منتقد، پرسشگر، مطالبه‌گر و پرانرژی است. یکی از علت‌های اصلی ایجاد جو مسالمت‌آمیز در دانشگاه با وجود انتقادات، وجود حاج آقا بود. بارها می‌شد که جلسات ایشان تا 10 ساعت طول می‌کشید و تا نماز صبح در دفتر ایشان می‌ماندیم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: استاد شفیعی برای تمام اقشار احترام قائل بود.‌ برای کارگر احترامی قائل می‌شد که برای یک وزیر قائل بود. یکی از خصلت‌های عالی ایشان این بود که همه جا حاضر بود. گذشت و ایثار داشت. ایشان مراقب بود حتی در برخورد با افراد دفترش قومی‌گرایی را تشدید نکند و اعتقاد داشت این تشکیلات، متعلق به نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
captcha