ایمان راسخ لازمه عصر ظهور است
کد خبر: 4200736
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

ایمان راسخ لازمه عصر ظهور است

قائم مقام معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وجود ایمان راسخ همراه با تقوای کامل، صبوری و عمل صالح لازمه عصر ظهور است.

محمدرضا آرام، معاون دانشگاه آزاد اسلاميبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، محمدرضا آرام، قائم‌مقام معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی که در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه موسیقی و نوا، فطری و الهی بوده و در جای جای قرآن‌ هم جاری است، اظهارکرد: به واسطه تأثیرگذاری موسیقی در مخاطبان، امروز نواهای قرآنی زبانزد همگان بوده و اعجازهای بیانی و کلامی آن هماورد می‌طلبد.
 
وی با تأکید بر تبیین مکتب امامت و مهدویت، افزود: با تدبیر ریاست این نهاد دبیرخانه امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۰۰ واحد و مرکز و یک ميليون و ۳۶۰ هزار دانشجو راه‌اندازی شد که خراسان‌شمالی به واسطه برخورداری از ظرفیت و پتانسیل مناسب در حوزه موسیقی، با برپایی جشنواره آواها و نواها در این مهم سهیم شد.
 
آرام با بیان اینکه در عصر ظهور حضرت مهدی موعود(عج) غربالگری بزرگی اتفاق می‌افتد که مومن از کافر باز شناخته می‌شود، گفت: این غربالگری در جان و دل افراد صورت می‌‌گیرد و افرادی که به چشم ظاهری گمان می‌کردیم اهل بهشت باشند دوزخی بوده و برعکس آن هم اتفاق می‌افتد.
 
قائم‌مقام معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سوره واقعه اشاره درستی به غربالگری در اصل و قبل از ظهور مهدی موعود(عج) دارد، افزود: باید غربالگری در عصر ظهور را جدی بگیریم تا جان سالم از این مهم به در ببریم.
 
وی با بیان اینکه داشتن ایمان راسخ همراه با تقوای کامل و صبوری و عمل صالح لازمه دوران غیبت کبری و عصر ظهور است، تصریح کرد: منظور از ایمان، ایمان ظاهری نیست بلکه ایمانی راسخ لازم بوده تا هیچ تردید و تزلزلی در آن راه نیابد تا صبورانه و با حفظ تقوا از رستاخیز عصر ظهور گذر کنیم.
 
غلامرضا کاظمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهارکرد: با توجه به تدبیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد برنامه‌ای در قالب «چله مهدویت» از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در مراکز مختلف استان‌ها برگزار شود. با توجه به اینکه خراسان‌شمالی در حوزه موسیقی دارای پتانسیل و ظرفیت‌های غنی است در این راستا برپایی جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی با موضوع مهدویت به این استان واگذار شد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال این جشنواره با وجود سختی‌های موجود در حوزه موسیقی برای سومین بار با استقبال بسیار خوب هنرمندان در این منطقه همراه شده است، افزود: به دبیرخانه دائمی این جشنواره ۱۷۰ اثر از یک هزار و ۵۷۳ هنرمند از استان‌های مختلف کشور رسیده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی اسن است که این مهم در آموزش عالی همانند نگینی بدرخشد، تصریح کرد: به زودی با دریافت مجوز دانشکده بین‌المللی در جذب دانشجو خارجی نیز پیشتاز شود.بعد از ۱۳ سال راه اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه نوید بخش برداشتن گام‌های بلند در حوزه آموزش عالی استان است.
 
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه ۴۰ هزار فارغ تحصیل دارد که در پست های کلیدی کشور فعالیت دارند و چرخه های مدیریتی را به خوبی می‌چرخانند، گفت: تلاش می‌کنیم تا در عمل شعار هر دانشجو یک مهارت و یک فن در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود و شاهد این باشیم که دانشجویان هنگام اخذ مدرک، شغل و فنی را همراه خود از دانشگاه خارج کنند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه امیدواریم با برپایی این جشنواره‌ در راستای اعتلای انقلاب اسلامی گامی برداریم، اظهار کرد: ایران قوی را از مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی می‌سازیم.
انتهای پیام
captcha