هفتمین اجلاسیه نماز خراسان‌شمالی برگزار شد
کد خبر: 4200843
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

هفتمین اجلاسیه نماز خراسان‌شمالی برگزار شد

هفتمین اجلاسیه نماز خراسان‌شمالی امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی فر رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی امروز ۳۰ بهمن ماه در هفتمین اجلاسیه نماز استان که همزمان با شورای اداری استان برگزار شد، با بیان اینکه مقرر بود هفتمین اجلاسیه نماز استان در دی ماه سال جاری برگزار شود اما به دلیل عدم حضور میهمان کشوری این آیین به تعویق افتاد، افزود: تاکنون نیز زمینه حضور این میهمان در استان فراهم نشده و در نهایت طی مشورت با استاندار خراسان‌شمالی به دلیل‌ نزدیکی به ایام انتخابات ، تصمیم بر آن شد تا در شورای اداری این اجلاسیه برگزار شود.
 
وی با تاکید بر ایجاد فضای معنوی و مناسب در خراسان‌شمالی،گفت: ترویج و تبیین فرهنگ نماز و ایجاد حساسیت در سطح استان در زمینه امر اقامه نماز از اهداف برپایی اجلاس است.
 
احمدی فر رصد و ارزیابی و نظارت‌ بر اقامه نماز در راستای ارتقای نماز به ویژه در ادارات، مدارس از اهداف ستاد اقامه نماز است و به همین منظور برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوع اجرا می‌شود.
 
وی حضور ائمه جماعت در نماز مدارس و خوابگاه‌ها را سبب رونق نماز و در راستای منویات مقام معظم رهبری و ترویج نماز در مدارس خواند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه مدارسی وجود دارد با ۳۵۰ دانش‌آموز اما امام جماعت ندارد، یادآورشد: با توجه به رایزنی‌ها مقرر شد ائمه جماعت ادارات یک روز در هفته را به نزدیک ترین مدرسه‌ای که امام جماعت ندارد رفته و این فریضه الهی را اقامه کنند.
 
احمدی فر با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ ائمه جماعت در مدارس استان حضور پیدا می‌کنند که این مهم سبب رونق اقامه نماز در مدارس شده است، افزود: در برخی از خوابگاه‌های دانش آموزی نیز امام جماعت نداریم که در تلاش هستیم تا از ظرفیت طلبه‌ها به صورت جهادی بهره ببریم.
 
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با مشارکت مدیران مدارس و مجموعه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری شاهد ارتقاء وضعیت نماز این فریضه الهی در مدارس باشیم. 
 
گفتنی است در این جلسه از فعالان و مدیران دستگاه‌های برتر استان در حوزه اقامه نماز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha