معجزات قرآن با جهاد تبیین برای نسل جدید بیان شود
کد خبر: 4200905
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
فرماندار ابهر:

معجزات قرآن با جهاد تبیین برای نسل جدید بیان شود

فرماندار ابهر گفت: قرآن راهنمای بسیار خوبی در همه حوزه‌هاست که باید با جهاد تبیین معجزات این کتاب الهی برای نسل جدید بیان شود.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر، امروز، یکم اسفندماه در جلسه جهاد تبیین ابهر با بیان اینکه اگر به شکل ریشه‌ای بخواهیم به جهاد تبیین نگاه کنیم هم باید بحث عقلی و هم‌ بحث نقلی آن را مدنظر قرار دهیم، گفت: جهاد تبیین از موضوعاتی است که اگر به‌درستی به آن عمل شود، دشمنان انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها ناکام می‌ماند.

وی با بیان اینکه قرآن راهنمای بسیار خوبی در همه حوزه‌هاست که باید با جهاد تبیین معجزات این کتاب الهی برای نسل جدید بیان شود، ادامه داد: بسیاری از موارد و کشفیاتی که در دنیای امروز وجود دارد در قرآن کریم آمده است که این موارد باید با روش‌های مختلف به جوانان گفته شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان غربی با خواندن و تدبر در قرآن کریم به اسلام روی آورده‌اند، تصریح کرد: دوای درد بسیاری از مشکلات جامعه امروز در تمسک به قرآن و استفاده از آموزه‌های آن نهفته است.

فرماندار ابهر با بیان اینکه نگفتن بسیاری از موارد به جوانان سبب دوری آنان از معنویت می‌شود، اضافه کرد: دشمنان نیز با بهره‌گیری از ناگفته‌ها در تلاش هستند که با ایجاد شبهه بین جوانان و اسلام فاصله بیندازند. از همه مردم و مسئولان درخواست داریم شبانه‌روز در راستای تحقق جهاد تبیین تلاش کنند و در این حوزه نباید از ظرفیت رسانه‌ها غافل بود.

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین موضوعی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها مورد تأکید قرار گرفته و رهبر انقلاب اسلامی بارها ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند، افزود: ایشان می‌فرمایند: جهاد تبیین یک فریضه است. جهاد تبیین یک فریضه‌ قطعی و یک فریضه‌ فوری است و هر کسی که می‌تواند باید در این زمینه اقدام کند.

ذوالقدر با بیان اینکه جهاد تبیین را باید با روحیه انقلابی و جهادی دنبال کرد زیرا این عرصه نیاز به نقش‌آفرینی افراد انقلابی و جهادی دارد، متذکر شد: جهاد تبیین یک فریضه‌ای است که در هیچ شرایطی از ما ساقط نمی‌شود زیرا امروز در کشور دشمن به دنبال تحریف واقعیت است و ما باید این واقعیات را برای مردم بازگو کنیم.

انتهای پیام
captcha