اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4201176
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح ملی حفظ موضوعی آیات قرآن کریم «مسطورا» همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

طرح ملی قرآنی «مسطورا»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از رابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، محسن رضایی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌‌وبویراحمد روز گذشته، یکم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از شاخص‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم است که امسال به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ابلاغ شده است و در ماه رمضان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم «مسطورا» با هدف گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است.طرح مسطورا با محوریت ۱۵۰ فراز نورانی قرآن کریم، با دغدغه رفع قرآنی مسائل پیش روی جامعه اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و مواجهه مؤثر و هدفمند با جریانات معاند و منحرف در استفاده ابزاری و ناصواب از مفاهیم ارزشمند، برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۲ آیه موضوعی قرآن کریم انتخاب شده و در قالب یک کتابچه چاپ شده است که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: در مرحله اول طرح ملی مسطورا از جمله اقداماتی که توسط سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده است، تدوین کتاب مستورا، کتابچه حفظ و کلیپ‌های آموزشی با تمرکز بر ۱۲ فراز قرآنی تحت عنوان طرح «مسطورا» ویژه اقشار مختلف شامل دانش‏‌آموزان مقطع متوسطه، کنشگران (طلّاب حوزه‌های علمیه، معلمان و فعالان فرهنگی) و عموم مردم و همچنین برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در سطح ملی است.

وی تصریح کرد: در این طرح حفظ موضوعی قرآن که منبع آموزشی آن کتاب مسطورا بوده است، ۱۲ آیه کاربردی با مقتضیات روز جامعه را داوطلبان حفظ خواهند کرد و در پایان دوره در صورت کسب امتیاز لازم گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.این طرح فرصتی برای ارزیابی هیات‌های اندیشه‌ورز قرآنی استان و شهرستان‌ها است تا بتوانیم میزان استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها را ارزیابی کنیم.

انتهای پیام
captcha