مردمی بودن؛ راز ماندگاری جشن‌های مذهبی
کد خبر: 4201254
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد:

مردمی بودن؛ راز ماندگاری جشن‌های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اساس جشن‌های مذهبی مردم‌پایه است و با مردمی بودن است که این مراسمات ماندگار شده و ادامه خواهند یافت.

حجت الاسلام رحیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام مهدی رحیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، دوم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه جهت اطلاع‌رسانی جشن نیمه شعبان، اظهار کرد: جشن بزرگ نیمه شعبان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: سال گذشته جشن نیمه شعبان در ایلام برگزار شد که با توجه به ارادت مردم مورد استقبال قرار گرفت و این جشن خیابانی در سال جاری نیز حد فاصل میدان ۲۲ بهمن تا میدان امام خمینی (ره) از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت برگزار می‌شود، گفت: در قالب این برنامه ۴۰ غرفه پیش‌بینی شده که شامل ایستگاه‌های صلواتی متنوع، برگزاری مسابقه، نقاشی، کودکان، مشاوره، خانواده، سلامت، طب سنتی، تبیین کتب رهبر انقلاب، حسینیه کودک، غرفه‌های صنایع دستی، توزیع نهال رایگان و... می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: در خلال این جشن هر دو ساعت یک بار مسابقاتی برگزار و بیش از ۲۰۰ جایزه متنوع نیز برای برندگان در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بومی‌سازی تبلیغ در ایلام بر اساس گویش‌ها، فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف و بر اساس زیست بوم ایلام و منطبق با فرهنگ استان در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، فعال شدن و احیای مساجد استان را دیگر اولویت سازمان تبلیغات دانست و گفت: ما هر چه داریم از مسجد است. باید مسجد را قوی کنیم و نباید نگاه ما به مسجد صرفاً به عنوان مکانی برای نماز خواندن باشد بلکه مسجد باید بتواند با ارائه برنامه‌های مختلف با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند.

وی، کمبود مبلغ مذهبی در استان ایلام را از چالش‌های سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: کمبود مبلغ باعث لطمه به مساجد و خالی ماندن آن‌ها شده است و این در حالی است که طبق پایش صورت‌گرفته، مردم استان ایلام بیش از سایر مناطق کشور به اهل بیت ارادت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام تأکید کرد: رسانه‌ها قطعاً در انتشار فرهنگ و تعالیم دینی نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام
captcha