لزوم رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها
کد خبر: 4201288
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

لزوم رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها

رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی گفت: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان در فضای مجازی اخلاق را رعایت کنند.

سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای استان‌به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای استان، امروز دوم اسفندماه در جمع فعالان مجازی استان اظهارکرد: طی سال جاری طبق ماده ۷۹ و ۸۰  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هدف رصد و پایش اقدامات کاندیداهای و طرفداران آنان در فضای مجازی و حفظ امنیت انتخابات در حد بسیار بالا بوده که با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتای استان در ذیل کمیته رصد فضای مجازی با نظارت دادستان مرکز استان، افزود: در این کمیته سه مولفه کاندیداها، فعالان فضای مجازی و مردم مد نظر بوده تا اقدامات لازم در آن انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کاندیدا‌ها اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند، افزود: موضوع حریم خصوصی نامزدها نیز باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به تخلفات انتخاباتی طی برپایی جلسه‌ای برای همه نامزدهای انتخاباتی بازگو شده است، گفت: با صاحبان برخی از کانال‌های فضای مجازی نیز گفت‌وگوهای لازم صورت گرفته تا دچار تخلفات انتخاباتی نشوند.

وی با تاکید بر اینکه کانال‌های مجازی از انتشار اخبار جعلی و دروغ پرهیز کنند، افزود: باید فعالان فضای مجازی ورود به حریم خصوصی افراد، هتک حرمت، شایعه پراکنی و‌ مواردی که در قانون جرم انگاری شده را انجام ندهد. 

رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان در فضای مجازی اخلاق را رعایت کنند، گفت: مردم نیز باید هوشیار باشند و اخبار دروغین را از کانال‌های فیک دنبال نکرده و به شایعات توجه نکنند.

خبرنگار؛ آرزویزدانی

انتهای پیام
captcha