حجتالاسلام سید صمصامالدین قوامی، مسئول بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا درباره بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران بیان کرد: ۴۶۰ رسانه در این نمایشگاه مشارکت کردهاند و نمایشگاه بسیار متنوعی بود. این نمایشگاه، حرکت لازمی است که در نهایت باید به رقابت منجر شود. من از این نمایشگاه احساس نشاط دریافت میکنم.
وی در رابطه با انتقال دیدگاهها و معارف اسلامی در ایران و سایر نقاط جهان، بیان کرد: مثلی وجود دارد که میگوید «مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار گوید» یعنی باید کار خوب تولید کنیم تا منتشر شود؛ اگر کار ضعیف باشد منتشر نخواهد شد. کار بیکیفیت، اگر هم منتشر شود، اثری نخواهد داشت.
حجتالاسلام قوامی اظهار کرد: نحوه خبررسانی را باید از روز عید غدیر یاد گرفت، قرآن میگوید «عم یتساءلون عن النبإ العظیم» یعنی خبر بسیار مهم است؛ وقتی خبری مهم باشد همه از آن سؤال میکنند و در آن اختلاف دارند. قرآن میفرماید «سیعلمون» یعنی خبر مهم را باید سریع منتشر کرد. خبر را با سرعت بیان کنیم و نگذاریم که بیات شود. مخاطب بسیار مهم است چراکه در روز غدیر صد هزار نفر حضور داشتند، مکان هم مهم است مکان در غدیر خم است و زمانی است که مسلمانان از حج آمدهاند؛ تمام این موضوعات را پیامبر(ص) ملاحظه میکنند.
وی ادامه داد: منبع خبر روز غدیر، «الله» است که معتبر است یعنی اگر منبع معتبر نباشد، خبر میمیرد بههمین دلیل است که میگویند خبر را از هرجایی نگیرید و خداوند میگوید که این خبر را برسان و آنقدر خبر مهم است که میگوید اگر این کار را انجام ندهی، انگار رسالت خود را انجام ندادهای، یعنی بدون خبرگزاری هیچ کاری موفق نیست. همچنین اگر خبر بهنگام نباشد، فایدهای نخواهد داشت. نکات بسیار ارزشمندی در روز غدیر خم وجود دارد که میتوان از آن درسهای خبری گرفت.
انتهای پیام