در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار منتشر شد، پرستاری رسالتی الهی خوانده شده است.
به گزارش ایکنا به نقل از ادارهکل روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز ولادت بانوی صبر، ایثار و پیامرسان عاشورا حضرت زینب کبری(س) و روز پاسداشت مقام پرستار بیانیهای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
پنجم آبانماه، سالروز ولادت بانوی صبر، ایثار و پیامرسان عاشورا، حضرت زینب کبری(س) و روز پاسداشت مقام پرستار، یادآور جلوههای ماندگار ، فداکاری و مهرورزی در فرهنگ اسلامی ماست. در این روز، از مجاهدانی سخن میگوییم که با الهام از روح زینبی، جان و دل خویش را وقف التیام دردهای انسانها کرده و صبورانه، در سنگر خدمت، تجلی شفقت و انسانیتاند.
پرستاری حرفهای نیست که تنها بر مدار وظیفه بگردد؛ بلکه رسالتی الهی است که در آن صبر، مهربانی و ازخودگذشتگی، روح خدمت را معنا میبخشد. این قشر شریف، در سختترین روزهای بحران و بیماری، خالصانه در کنار بیماران ایستادهاند و با دستان خسته اما دلهای مؤمن، امید را به زندگی بازگرداندهاند.
یاد و نام شهدای گرانقدر پرستار، که در میدان خدمت به مردم، جان خویش را در راه ایمان و وظیفه فدا کردند، چراغی فروزان در تاریخ جهاد و ایثار ملت ایران است. ایثار و پایداری آنان، استمرار همان روح حماسهآفرینی است که از عاشورا تا امروز، در کالبد ملت مؤمن ایران جاری است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت این روز فرخنده و تبریک صمیمانه به جامعه خدوم پرستاران، از تلاشهای بیوقفه آنان در راه اعتلای سلامت جامعه قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال، برای آنان عزت، سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت مینماید».
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی