رعایت اخلاق در رقابت، از پیروزی در آن مهم‌تر است
کد خبر: 4201355
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
نماینده ولی فقیه در سمنان:

رعایت اخلاق در رقابت، از پیروزی در آن مهم‌تر است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با بیان اینکه رعایت اخلاق در رقابت، از پیروزی در آن مهم‌تر است، گفت: رقابت در انتخابات زمینه‌ساز مشارکت بیشتر مردم است.

دیدار حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر امام جمعه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دوم اسفندماه در آستانه برگزاری دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و  در دیدار با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه بر اهمیت انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه این حوزه انتخابیه فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد خوشبختانه تعداد زیادی برای این دوره از رقابت‌ها اعلام کاندیداتوری کرده‌اند که باید از آنها به این سبب تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در سمنان ایام انتخابات را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌ها دانست و افزود: برخی نامزدها با این استدلال که حضورشان باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود وارد صحنه شده‌اند که این امر بسیار پسندیده و مقدس است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انتخابات آتی از اهمیت فراوانی برخوردار است، متذکر شد: حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی مانند جنگ غزه معادلات را به‌گونه‌ای رقم زده که دشمنان به صندوق‌های رأی چشم طمع دوخته‌اند. 

مطیعی بیان کرد: مردم به خوبی می‌دانند وقتی دشمنان ایران با آن سابقه سیاه، برای عدم مشارکت در انتخابات تبلیغ می‌کنند باید با حضور گسترده خود، این طراحی را برهم بزنند. 

به گفته وی رقابت در انتخابات زمینه‌ساز مشارکت بیشتر مردم است و بر این اساس نامزدها در جریان برنامه‌های تبلیغاتی از سیاه‌نمایی، تهمت و تخریب دیگران پرهیز کنند و به ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود بپردازند. 

نماینده ولی فقیه در سمنان رعایت اخلاق در رقابت را بسیار مهم‌تر از پیروزی در آن دانست و افزود: گاهی اوقات در برنامه‌های تبلیغاتی به‌دلیل برخی کم‌توجهی‌ها، دستاوردهای کشور زیر سؤال قرار می‌گیرد و عده‌ای نسبت به عملکرد نظام یا دستگاه‌ها، سیاه‌نمایی می‌کنند. 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مجلس یکی از ارکان مهم نظام است که مهم‌ترین وظیفه آن قانون‌گذاری و نظارت است، یادآور شد: اگر افرادی به شما گفتند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و یا مجموعه دفتر، حامی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس مثلاً فلان خانم یا فلان آقا هستند به هیچ عنوان آن‌را نپذیرید، چراکه این موضوع علاوه بر خارج بودن از دایره وظایف، دارای اشکالات شرعی و قانونی است. 

وی گفت: ائمه جمعه اجازه ندارند از نامزدهای انتخابات مجلس حمایت کنند و یا امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهند و صرفاً باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.  

انتهای پیام
captcha