انتخابات نماد دموکراسی در ایران است
کد خبر: 4202169
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
آیت‌الله عاملی:

انتخابات نماد دموکراسی در ایران است

امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات نماد دموکراسی و تکریم مردم در ایران است.

انتخابات نماد دموکراسی در ایران استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، هشتم اسفندماه در همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران با محوریت مشارکت حداکثری، تجلی اراده ملی در بستر تمدن‌سازی نوین اسلامی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی پارس آباد در سخنانی اظهار کرد: خطابه در ایام انتخابات سنگین‌ترین و حساس‌ترین تریبون برای وعاظ است که باید با در نظر گرفتن شان و جایگاه مردم به ارائه مطالب بپردازند.

وی افزود: کشور ایران تنها کشوری است که با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، استقلال و اقتدار خود را بدون وابستگی به بیگانگان، حفظ کرده و همواره در عرصه بین الملل عزتمندانه فعالیت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انسجام ملی را سلاح قدرتمند برای کشور برشمرد و افزود: هر ملتی در هر موقعیت زمانی، انسجام ملی را به عنوان سلاح قوی، بر زمین بگذارد شکست می‌خورد که مثال عینی آن بی کفایتی و عدم مردم سالاری دردوران رژیم پهلوی بود که بلحاظ عدم انسجام ملی، ۲۲۰ هزار شهید در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم میهن شد.

عاملی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: بنده به عنوان عضو کمسیون تعیین رهبری مجلس خبرگان رهبری اذعان دارم که این کمسیون بدور ازمنافع شخصی، تعصب، معامله گری و یا اتصال به اربابان قدرت و پول، از بین افراد نخبه، کاردان، عالم و عادل رصد و شناسایی کرده و به عنوان رهبر تعیین می‌کنند.

وی اعضای مجلس خبرگان رهبری را منتخب مردم عنوان کر و افزود: تعیین سرنوشت کشور به دست مردم رقم می‌خورد چرا که انتخاب رهبر نیز با تعیین اعضای مجلس خبرگان به دست مردم، انجام می‌شود و این بزرگترین جایگاه سیاسی کشور بشمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس سالم نیازمند نمایندگان سالم و تراز اول کشوری و حتی بین المللی است چرا که مجلس پایه و اساس قانونگذاری در کشور بوده و هر جامعه با قانون‌های مصوب از سوی مجلس پیش می‌رود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والای عشایر در کشوراشاره کرد و افزود: عشایر فخر و شرافت کشور هستند و شهرستان پارس آباد با برخورداری از این ظرفیت عظیم اقتصادی و تولید سرمایه بزرگی برای استان و کشور بشمار می‌رود.

امام جمعه اردبیل در پایان بر ضرورت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات یازدهم اسفند ماه تاکید کرد و افزود: همگان با عمل به فرمان رهبری به عنوان یک تکلیف شرعی، در انتخابات شرکت کرده و دشمنان را در اجرای طرح‌ها و نقشه‌های شوم مایوس می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha