2 میلیون و 12 هزار واجد شرایط رأی در گیلان داریم
کد خبر: 4202572
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

2 میلیون و 12 هزار واجد شرایط رأی در گیلان داریم

استاندار گیلان آمار واجدین شرایط رأی در استان را  ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶ رأی اولی داریم که ۴۴ هزار و ۹۵ نفر آقا و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر خانم هستند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران در خصوص واجدین شرایط رأی در استان اظهار کرد: آمار واجدین شرایط رأی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری استان گیلان ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر است.

استاندار گیلان افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر آقا و یک میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر خانم هستند و همچنین در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶ رأی اولی داریم که ۴۴ هزار و ۹۵ نفر آقا و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر خانم هستند.

استاندار گیلان در خصوص آمار واجدین شرایط رأی به تفکیک ۱۷ شهرستان، گفت: در شهرستان ماسال  ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، در لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴ نفر، در لاهیجان ۱۴۰ هزار و ۷۱۴ نفر، در فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱ نفر، در صومعه سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر، در شفت ۴۷ هزار و ۹۴۴ نفر، در سیاهکل ۳۸ هزار و ۳۴۳ نفر، در رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹ نفر، در رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر، در رضوانشهر ۵۳ هزار و ۹۰۲ نفر، در خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴ نفر، در تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶ نفر، در بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷ نفر، در املش ۳۵ هزار و ۹۴۷ نفر، در آستانه اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ نفر، در بندر مرزی آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط رأی هستند.

عباسی در خصوص واجدین شرایط رأی در مرکز استان شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت واجدین شرایط  ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر هستند که براساس رصد ادوار مختلف اغلب ساکنین مرکز استان روز انتخابات به زادگاه خود مراجعه می‌کنند و در آنجا رأی می‌دهند، لذا جمعیت قابل توجهی به شهرستان‌های شفت، فومن، رودبار، صومعه سرا و تالش و برخی شهرهای شرق استان مراجعه می‌کنند و روز اخذ رأی در مرکز استان حضور ندارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 690 صندوق اخذ رأی در گیلان پیش بینی شده که یک مورد شعبه فرعی ارامنه محترم استان تهران است که در شهرستان بندرانزلی مستقر خواهد بود، گفت: از مجموع تعداد شعب 2 هزار و 318 شعبه ثابت، ۳۷۲ شعبه سیار و همچنین ۹۸۶ شعبه شهری و ۱۷۰۴ شعب روستایی هستند. برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور رأی گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید می‌گردد.

انتهای پیام
captcha