مردم انزلی برای تعیین سرنوشت خود آمده‌اند
کد خبر: 4202869
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

مردم انزلی برای تعیین سرنوشت خود آمده‌اند

انتخابات مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود است و بار دیگر اقشار مختلف با حضور حداکثری آمده اند تا در تعیین نقشه راه چهار سال آینده کشور خود سهیم باشند.

انداختن رای

به گزارش ایکنا از گیلان، امروز یازدهم اسفندماه پیر و جوان، زن و مرد با حضور در پای صندوق های رای، مصداق آیه ۱۱ از سوره مبارکه رعد هستند که خداوند متعال فرمود «لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏ دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند».

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حال برگزاری است و علی رغم برگزاری بیش از چهار دهه انتخابات، هنوز هم حس و حال مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی وصف ناشدنی و پر از شور و هیجان است.

علی رغم ساعات اولیه آغاز رسمی انتخابات و روز تعطیلی که معمولا به استراحت اختصاص دارد، اقشار مختلف مردم در شعبه های مختلف اخذ رأی بندر انزلی حضور دارند و با اشتیاق می خواهند تا برگه اخذ رأی برای نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را دریافت کنند. حضور رای اولی ها بسیار قابل توجه و چشمگیر است و غرور را در چشمان آنها می توان دید.

مردم انزلی برای تعیین سرنوشت خود آمده‌اند

آیلین ملایی، رای اولی است و وقتی از او درخواست مصاحبه دارم، مؤدبانه گفت اجازه بدهید بعد از اینکه رای دادم، پاسخگوی سوالات شما باشم.

وی گفت: از اینکه برای اولین بار به صورت رسمی و قانونی می تواند در تعیین سرنوشت کشور خود اثرگذار باشد، احساس غرور دارد. مهمترین مولفه ای که یک نماینده باید مد نظر داشته باشد، پایبندی به قول‌هایی است که داده و بر اساس آن شعارها و خط مشی ها، مورد انتخاب مردم قرار گرفته است.

ملایی تصریح کرد: یک کاندیدا بعد از انتخاب شدن نباید رابطه خود را با مردم حوزه انتخابیه قطع کند زیرا در صورت ارتباط مستمر می تواند نیازهای حوزه انتخابیه خود را به خوبی احصا کرده و در خانه ملت، نماینده واقعی مردم در جهت احقاق حقوق قانونی آنها باشد.

مکرمه باباخانی، بانوی سالخورده ای است که با واکر و همراه دخترش آمده هم می گوید: اولین رایی که به صندوق انداخته، دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ و آری به جمهوری اسلامی ایران بود. قطعا مهمترین خواسته ما، پایبندی منتخبین به شعارها و اهدافی است که در دوره کاندیداتوری طرح کرده بودند و در نهایت پس از شمارش آرا اگر هم فرد مورد نظر هر یک از ما به عنوان منتخب نباشد، ولی در نهایت همه باید حامی و پشتیبان نماینده شهرمان باشیم.

مردم انزلی برای تعیین سرنوشت خود آمده‌اند

علیرضا و یاسر که متولد 1333 هستند هم می گویند از دوران کودکی تاکنون مثل برادر همیشه با هم بودند، الان هم با هم آمده اند تا رای دهند. در پاسخ به این‌ سوال که چه انتظاری از نماینده منتخب مردم دارید، می گویند: قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت و در سایه برادری و اتحاد می توانند علاوه بر پیشبرد اهداف حوزه انتخابی خود، در سطح کلان کشور نیز مثمر ثمر باشند.

گقتنی است، امسال پس از انصراف هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده در شهرستان بندرانزلی، امروز ۱۹ کاندیدای نهایی شامل ۱۸ مرد و یک خانم مورد رای و انتخاب شهروندان این شهر زیبای ساحلی برای تصدی یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند. پنج کاندیدا نیز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان گیلان هستند.

سعیده مصطفوی

انتهای پیام
captcha