نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کرمان اعلام شد
کد خبر: 4203066
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کرمان اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ضمن اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کرمان، گفت: در حوزه انتخابیه کرمان و راور شهباز حسن‌پور بیگلری و مجید دوستعلی منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز، ۱۲ اسفندماه در نشست خبری به منظور اعلام نتایج رسمی انتخابات در کرمان ضمن قدردانی از مردم، خانواده شهدا و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: مردم کرمان به توصیه شهید سلیمانی عمل کردند و ولایتمداری خود را نشان دادند.

جلالی با بیان اینکه بالغ بر ۵۷ هزار عوامل اجرایی مردمی کمک کردند تا این حماسه خلق شود، افزود: کرمان پهناورترین استان کرمان است و کار لجستیک و پشتیبانی انتخابات بسیار سخت و سنگین بود. از اصحاب رسانه، نیروهای امنیتی و همه کسانی که مجاهدت خاموش داشتند که انتخاباتی امن رقم بخورد، تشکر می‌کنم.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه استان با وحدت، همدلی و هم‌افزایی توانست انتخاباتی امن، سالم و باشکوه رقم بزند، ادامه داد: میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه کرمان و راور ۴۱ درصد و در کل استان حدود ۵۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ شب گذشته شعب آماده اخذ رأی بودند و حماسه خلق شد، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه کرمان و راور شهباز حسن‌پور بیگلری با ۷۴۲۱۹ رأی به عنوان نفر اول و مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رأی به عنوان نفر دوم، منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند. در این دوره از انتخابات محمدرضا پورابراهیمی داورانی ۵۸۸۵۸ رأی، محمدرضا باهنر ۳۵۲۸۰ ر‌أى، محمدعلی عسکری رباطی ۳۱۸۷۰ رأى و محمدمهدی زاهدی ۲۵۳۵۲ رأی از مجموع ۲۵۴ هزار و ۷۸۶ آرا اخذ شده در کرمان و راور را کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار احمد انارکی‌محمدی با کسب ۵۶۴۹۲ رأی از مجموع ۱۲۷ هزار و ۷۲۷ رأی اخذ شده، در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان عبدالحسین همتی‌سراپرده با کسب ۲۸۳۴۴ رأی از مجموع ۶۹ هزار و ۵۷۸ رأی اخذ شده، در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر محمد معتدی‌زاده با کسب ۵۳۷۱۵ رأی از مجموع ۱۱۳ هزار و ۲۱۰ رأی اخذ شده و در حوزه انتخابیه شهربابک غلامرضا نویدی با کسب ۱۸۳۰۲ رأی از مجموع ۳۵ هزار و ۸۵۴ رأی اخذ شده منتخب مردم شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد بهنام سعیدی با کسب ۳۷۶۲۱ رأی از ۱۴۷ هزار ۹۲ رأی اخذ شده، در حوزه انتخابیه کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و جازموریان منصور شکراللهی با کسب ۸۲۵۸۶ رأی از مجموع ۱۶۳ هزار و ۷۱۱ رأی اخذ شده، در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار احمد انارکی‌محمدی با کسب ۵۶۴۹۲ رأى از مجموع ۱۲۷ هزار و ۷۱۵ رأی اخذ شده، در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی موسی‌ غضنفر‌آبادی با کسب ۶۸۳۵۴ از مجموع ۱۳۸ هزار و ۵۶۹ رأی اخذ شده و در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه یاسر سلیمانی با کسب ۲۴۹۱۱ رأی‌ از مجموع رأی اخذ شده منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

جلالی در پایان به اعلام نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کرمان پرداخت و اظهار کرد: سیداحمد خاتمی با ۵۷۸ هزار و ۷۷۹ رأی نفر اول، احمد شیخ‌بهایی با ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ رأى دوم و امان‌‌الله علیمرادی با ۳۰۷ هزار و ۸۴۳ رأی از مجموع کل یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۸۶ رأی منتخب مردم شدند.

انتهای پیام
captcha