پویش حامیان آسمانی در خوزستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4203559
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

پویش حامیان آسمانی در خوزستان اجرا می‌شود

همزمان با کنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان پویش حامیان آسمانی (یتیم نوازی به رسم شهدا) اجرا می‌شود.

پویش حامیان آسمانی در خوزستان اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: 35 هزار فرزند ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: با اجرای پویش «حامیان آسمانی» با شعار «به نیت هر شهید حامی یک یتیم شویم»، عطر و یاد شهدا در منزل خانواده مددجویان کمیته امداد طنین‌انداز خواهد شد. در این طرح خداپسندانه، هر خوزستانی به نیابت از شهید، یک یتیم را تحت تکفل و سرپرستی خود قرار می‌دهد.

شیبه گفت: در این طرح به نیابت هر شهید، افراد از سراسر کشور خیّر سرپرستی یک کودک یتیم و محسنین را عهده‌دار خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، تسری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه خانواده‌های تحت حمایت است تا فرزندان ایتام و محسنین نیز با بهره‌مندی از یاد و نام و خاطره شهدا، این عزیزان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و همواره روح حاکم بر این منزل، روح شهید توام با ایثار و شهادت باشد.

وی افزود: این طرح با همکاری سپاه حضرت ولیعصر و بسیج، بنیاد شهید، صدا و سیما مرکز خوزستان با مشارکت خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

شیبه افزود: استان بیش از 24 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و خانواده‌های بسیاری در این نقطه مرزی شربت شهادت را نوشید‌ه‌اند.

وی افزود: بحث حمایت از ایتام یک ایثار در بعد اقتصادی و مادی و معنوی است. حامیان کمک کننده و راه‌گشای مسیر زندگی ایتام هستند. حوزه اکرام ایتام و محسنین در واقع با کمک حامیان و خیرین می‌تواند آینده بهتری را برای جامعه هدف تحت حمایت رقم بزند. با کمک های نوع دوستانه مادی و معنوی حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین بسیاری از ایتام و فرزندان محسنین رشد و پرورش یافته و در حوزه‌های مختلف با کسب مدارج علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... به جامعه خدمت می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون بیش از 35 هزار کودک یتیم و محسنین نیازمند در این استان مورد حمایت کمیته امداد هستند، امیدوارم مردم شریف خوزستان به ویژه فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان با الگو پذیری از ایثارگری شهدا در امر سرپرستی از ایتام و فرزندان نیازمند و محسنین استان مشارکت کنند.

شیبه گفت: مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی Ekram.emdad.ir یا ارسال عدد ۱ به سامانه 3000333361 یا شماره تماس 06133333415 مراجعه حضوری به مراکز امداد سراسر استان حمایت از یک یا چند فرزند معنوی را برعهده بگیرند.

انتهای پیام
captcha