جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4203723
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در آستانه سال نو، جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» از ۱۴ تا ۲۲ اسفندماه در قالب هفته احسان و نیکوکاری، در ۳۱ اداره کمیته امداد و ۲۵۰ مرکز نیکوکاری با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب برگزاری جشن نیکوکاری، اظهار کرد: در آستانه سال نو، جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» از ۱۴ تا ۲۲ اسفندماه در قالب هفته احسان و نیکوکاری، در ۳۱ اداره کمیته امداد و ۲۵۰ مرکز نیکوکاری با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری به صورت نمادین پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه با استقرار ایستگاه‌های نیکوکاری در میادین اصلی شهر‌ها و روز جمعه، ۱۸ اسفندماه در مصلی‌های نماز جمعه استان برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته مردم نیکوکار استان ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به اقشار کم برخوردار در گیلان کمک کردند و پیش‌بینی می‌شود در جشن نیکوکاری امسال این کمک‌ها به ۴۰ میلیارد تومان برسد.

اهرابی از پرداخت کمک هزینه ازدواج به 2 هزار و 500 زوج در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۹ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان و نو دامادها پرداخت شده و همچنین یک‌هزار و 135 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای توانمندسازی مددجویان مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۷۴ فرزند محسنین اعم از بدسرپرست، پدر بیمار و متواری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که در مجموع فرزندان یتیم و محسنین ۵۰ هزار و ۹۲۶ نفر حامی دارند، تصریح کرد: ۱۳۰ هزار و ۳۵۸ خانوار در گیلان معادل ۱۳ درصد خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، با توجه به افزایش امید به زندگی حتی مددجوی بالای ۱۰۰ در گیلان تحت پوشش این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام گیلان گفت: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در شهرستان‌های مختلف به صورت حضوری اهدا کنند. همچنین شماره حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ بانک ملی، کارت بانکی به شماره ۷۶۷۸-۹۹۹۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ و یا کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* برای اهدای کمک‌های نقدی خیران گیلانی در جشن نیکوکاری امسال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha