موضوع «استهلال» در گلستان به علمای اهل سنت واگذار شده است
کد خبر: 4203956
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

موضوع «استهلال» در گلستان به علمای اهل سنت واگذار شده است

رئیس مرکز بزرگ گلستان با تأکید بر اینکه روزه در روز عید فطر حرام است، موضوع استهلال را محل آرا و اتفاق نظر اندیشمندان اسلامی برشمرد و گفت: امروز این موضوع عقیدتی و قرآنی به علمای اهل سنت واگذار شده است.

کارگاه آموزشی استهلال در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان در کارگاه آموزشی استهلال، استان گلستان را نماد اتحاد و همدلی خواند و گفت: گلستان رنگین کمان اقوام بوده، لذا باید در رؤیت هلال، تقویت وحدت اسلامی را در آغاز و پایان ماه مبارک رمضان به منصه ظهور برسانیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به الگو قرار دادن استان گلستان توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تکلیفی بر روی دوش علمای آگاه و تقریبی استان نهاده شده که باید این الگو بودن را به استان‌های کشور و سراسر جهان صادر کنیم.

حجت‌الاسلام دیلم نشست‌های تقریبی را عامل اتفاق نظر، آشنایی و تبادل افکار دانست و افزود: گاهی اوقات جهد موجود بین برخی افراد به‌دلیل دوری از هم و دور بودن از فضای گفتمان است.

وی با تأکید بر اینکه روزه در روز عید فطر حرام است، موضوع استهلال را محل آرا و اتفاق نظر اندیشمندان اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز این موضوع عقیدتی و قرآنی را به علمای اهل سنت واگذار کرده تا با تشکیل ستاد استهلال به جمع‌بندی و نتیجه واحد برسند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه موضوع استهلال تنها محدود به ماه رمضان نیست، گفت: باید به سمت تشکیل اتحادیه جهانی ستاد استهلال رفته و گزارش‌های ستاد استهلال به‌صورت جامع در سایت مقام معظم رهبری ثبت شود.

انتهای پیام
captcha