نمایندگان وعده‌هایشان را فراموش نکنند
کد خبر: 4204144
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
امام جمعه موقت اهواز:

نمایندگان وعده‌هایشان را فراموش نکنند

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ خطاب به نمایندگان گفت: مردم انتظار دارند که به مردم و نظام صادقانه خدمت کنید. نمایندگان محترم بدانند نباید وعده‌هایی را که می‌توانند محقق کنند به فراموشی بسپارند.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ امام جمعه موقت اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، امام جمعه موقت اهواز، امروز 18 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: در در آخرین روزهای ماه شعبان هستیم؛ شعبان ماه مناجات با خداوند و شادی‌هاست. امام رضا(ع) این ماه را بابرکت معرفی می‌کند. پیامبر(ص) ماه رمضان را سرشار از برکت می‌نامند که همه بندگان به مهمانی خداوند دعوت شده‌اند. ماه رمضان یک فرصت استثنایی است. مناجات خداوند، اکرام ایتام، صله رحم، افطار دادن، از جمله دیگر سفارش‌های حضرت رسول(ص) برای ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به شرکت مردم در انتخابات بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه‌های دشمن را که بیش از یک سال برای آن برنامه‌ریزی کرده بود نقش بر آب کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند با این حضور مردم دو اتفاق افتاد، تقویت تمدن اسلامی و کاری مجاهدانه صورت گرفت. چون دشمن می‌خواست که مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند.

اخوان‌صباغ گفت: ضمن تشکر از مردم باید از مسئولان هم که دست‌اندرکار برگزاری انتخابات بودند تشکر کرد. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مسئولان فعالیت خیلی خوبی از خود برای برگزاری انتخابات نشان دادند و در اجرای چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت خوب عمل کردند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در این انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تکلیف خود را شناختند. مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر عملکرد شخص اول کشور را بر عهده دارد، بنابراین این انسان‌های وارسته نباید با نگاه‌های شخصی و پیروی از هوای نفس عمل کنند.

وی افزود: ترکیب مجربین مجلس گذشته و نیروهای جدید این مجلس به گفته رهبر معظم انقلاب امیدآفرین است. ایشان بر رعایت تقوای سیاسی تأکید کردند که این شیرینی و مجاهدتی که مردم کردند در کام آنها تلخ نشود. ویژگی‌های مسئولان جمهوری اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری این است که اهل تشرع هستند. اگر کاری کنیم که دشمن‌شاد شویم و بداخلاقی در این میان صورت گیرد خلاف آن چهار راهبردی هست که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند.

اخوان‌صباغ ادامه داد: در بیانیه‌ها باید مراقبت کنیم یعنی مواردی در آنها بیان شود که جمهوری اسلامی را تقویت کنیم نه اینکه دشمن‌شاد شویم. مواظب باشیم که در مسیر دشمن حرکت نکنیم. اگر مشکلاتی در انتخابات وجود دارد که شاید هم باشد این‌ها مسئولیای دارد که به آنها می‌توانند رسیدگی بکنند مثل شورای نگهبان.

وی افزود: برادران عزیزی که وارد مجلس شدید اول شکرگزار خدا باشید اینکه دل‌هایی به شما روی آورده از خداوند است. مردم انتظار دارند که به مردم و نظام صادقانه خدمت کنید. نمایندگان محترم بدانند نباید وعده‌هایی را که می‌توانند محقق کنند به فراموشی بسپارند. شما از مردم وکالت گرفتید؛ موضوع اول حق مردم است و موضوع دوم حق ولایت و نظام است. نمایندگان بدانند چه در مجلس شورای اسلامی و چه در خبرگان رهبری این دو حق بر گردن شما است و از این دو حق باید دفاع کنید. همچنین از نمایندگان فعلی مجلس می‌خواهم خدمت صادقانه و خالصانه خود را تا آخرین روز کاری ادامه دهند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ شهید استان خوزستان گفت: اتفاق بزرگی در استان رقم خورد و حضرت آقا در دیدار با دست‌اندرکاران این کنگره بزرگ نکات مهمی را فرمودند که باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بشارت دادند که بار کج تمدن غرب به منزل نمی‌رسد و اسرائیل نابود می‌شود. دنیا نظاره‌گر است و مردم مظلوم اما مقتدر غزه را می‌بیند و حکومت ستمگر اسرائیل که همه حکومت‌های مستکبر پشت سر او ایستادند را می‌بیند. این اتفاق طبیعی نیست که ۳۰ هزار نفر کشته می‌شوند و پشت سر قاتل می‌ایستند. حق وتو یعنی قانون جنگل یعنی هر کس که قدرتمندتر و ددمنش‌تر باشد می‌تواند قدرت را به دست بگیرد. ملت غزه و فلسطین نشان دادند با ایمان قرآنی خودشان در مقابل تمام ظلم‌ها ایستادند. مقام معظم رهبری فرمودند که جمهوری اسلامی پرچم مبارزه با استکبار را بلند کرده است و این پرچم روز به روز برافراشته‌تر خواهد شد. در مقابل تمام مستکبرین جهان می‌ایستیم و فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا.

اخوان‌صباغ در پایان گفت: از سفر آقای رئیس جمهور به خوزستان تشکر می‌کنیم که این نشان‌دهنده اهتمام این دولت برای رفع مشکلات خوزستان است. 

انتهای پیام
captcha