جنایت جنگی فرانسه باید در گستره ملی و بین‌المللی مطرح شود
کد خبر: 4204524
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام:

جنایت جنگی فرانسه باید در گستره ملی و بین‌المللی مطرح شود

قدرت‌الله کریمیان به جنایت جنگی فرانسه در بمباران ماربره و دره شنه‌چیر ایلام و هشت استان کشور در ۱۹ اسفند ۶۳ اشاره کرد و گفت: حمایت مستمر فرانسه از منافقین، حمایت از اغتشاشگران، بمباران ۸ استان کشور خصوصاً ایلام باید از طرق مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شود.

قدرت کریمیان، جانشین فرمانده سپاه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، قدرت‌الله کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ۱۹ اسفند ۶۳ با اشاره به نص صریح قرآن که می‌فرماید دشمنی کفر با ما ابدی است، اظهار کرد: طبق آموزه‌های اسلامی یهود و نصارا از ما راضی نخواهند شد مگر آنکه پیرو آنها باشیم لذا دشمنی آنها با ما ابدی است و مقابله ما نیز باید مستمر باشد.
 
وی افزود: اروپائیان و آمریکایی‌ها سالیان سال است بر علیه ممالک اسلامی عملیات آفندی انجام می‌دهند و ادعای نقض حقوق بشر، ادعای تروریسم، ادعای نقض قوانین بین‌المللی و... ما را منفعل کنند تا خودشان مورد آفند ما قرار نگیرند و این روند به‌طور مستمر در ۴۵ سال اخیر ایران به شکلی واضح نمایان است.
 
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ضمن اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در چند دهه اخیر از اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا، تصریح کرد: آنها دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند و امروز در غزه پیش چشم جهانیان نسل‌کشی می‌کنند و هیچ اعتراض جهانی بر علیه آن اتفاق نمی‌افتد.
 
سردار کریمیان به فجایعی چون قتل عام ویتنام، قتل عام بوسنی، قتل عام در آفریقا و... اظهار کرد و گفت: شاهدیم که به این جنایات در ابعاد جهانی پرداخته نمی‌شود و در عین حال این اشرار عالم خود را ملاک نظم حقوق بشر می‌دانند.
 
وی به تشکیل دبیرخانه جنایت جنگی فرانسه در بمباران ماربره و دره شنه‌چیر ایلام و هشت استان کشور در ۱۹ اسفند ۶۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به استمرار رویکرد خصمانه و جنایات آن‌ها بر علیه ملت‌های مسلمان و سایر ملت‌ها، باید با برگزاری چنین نشست‌هایی آنها را منفعل کنیم.
 
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ادامه داد: باید بر مبنای اتفاقاتی که توسط این دولت و سایر دولت‌های متخاصم بر علیه مردم و کشور ما مرتکب شده‌اند، آنها را وادار به پاسخگویی کنیم و با شیوه‌های آفندی و مطالبه‌گری جهانی آنها را در برابر افکار عمومی جهان قرار بدهیم.
 
سردار کریمیان اظهار کرد: این رویکرد باید مستمر باشد نه مقطعی و حمایت مستمر فرانسه از منافقین، حمایت از اغتشاشگران، راه‌اندازی مدارس خاص در ایران برای اثرگذاری بر افکار کودکان و نوجوانان، بمباران ۸ استان کشور خصوصاً ایلام باید از طرق مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شود.
انتهای پیام
captcha