رشد ۶۵ درصدی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت گیلان
کد خبر: 4205005
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
در سال‌جاری

رشد ۶۵ درصدی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از اجرای ۴۰ پروژه در حوزه ایثار و شهادت در استان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۶۵ درصدی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت گیلان در سال جاری هستیم.

محمدرضا رستمی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امروز، ۲۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران و به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی هشت‌هزار شهید استان گیلان در سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: از آنجایی که توفیق خدمت در کمیته برنامه، بودجه و پشتیبانی این کنگره نصیب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان شده است، تلاش داریم تا در همکاری با همه دستگاه‌ها، نهادها، تشکل‌ها و غیره رویدادی در خور شأن شهدای گرانقدر این استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار میلیون ریال برای بهسازی و مرمت گلزار شهدا و بهسازی المان‌ها و تابلوهای شهدا در استان گیلان تخصیص یافته است، افزود: از این میزان ۸۶ هزار و ۱۰۶ میلیون ریال برای بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا و ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برای بهسازی المان‌ها و تابلوهای شهدا در استان به اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سازندگی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری‌های استان، تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته برای بهسازی و مرمت گلزار شهدا و بهسازی المان‌ها و تابلوهای شهدا در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز به ۱۶۵ هزار و ۲۷۳ میلیون ریال رسیده است، گفت: شاهد رشد ۶۵ درصدی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت گیلان در سال‌جاری هستیم.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ۱۵۱ هزار و ۹۳۷ میلیون ریال به شهرداری‌ها، بسیج سازندگی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت بهسازی و مرمت گلزار شهدا تخصیص یافته و مابقی این اعتبار به اداره‌کل بنیاد شهید استان برای بهسازی المان‌ها و تابلوهای شهدا اختصاص پیدا کرده است.

رستمی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ و در حوزه ایثار و شهادت تعداد ۳۵ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ هزار میلیون ریال پیگیری شده است، گفت: در سال‌جاری ۴۰ پروژه در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیون ریال در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha