وقف قرآنی نیاز امروز جامعه اسلامی است
کد خبر: 4205072
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی:

وقف قرآنی نیاز امروز جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام حسن رحیمی با بیان اینکه وقف قرآنی نیاز امروز جامعه اسلامی است، گفت: یکی از دلایل حضور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در نمایشگاه قرآن امسال استان آشنایی مردم با خدمات این نهاد به‌ویژه در بخش قرآنی است.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیپانزدهمین نمایشگاه قرآن خراسان‌جنوبی امسال با شعار محوری «میخوانمت» با حضور بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در حسینیه جماران بیرجند از ۱۹ تا ۲۶ اسفندماه در حال اجراست که غرفه‌ شماره 5 مربوط به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تحت عنوان وقف و قرآن کریم است که برای بار دوم در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص هدف از شرکت در نمایشگاه قرآن امسال گفت: یکی از دلایل حضور در این نمایشگاه آشنایی مردم با خدمات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به‌ویژه در بخش قرآنی است. امروز نیاز جامعه به وقف قرآنی بسیار است.

وی در خصوص برنامه‌هایی که در غرفه‌‌ وقف و قرآن اجرا می‌شود، بیان کرد: مشاوره وقف قرآنی برای افرادی که تمایل دارند وقفی انجام دهند از جمله فعالیت‌های این این غرفه است، چراکه وقف قرآنی از نیازهای روز جامعه محسوب می‌شود و جامعه باید به سمت و سوی این موقوفات حرکت کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این غرفه برنامه‌ای ویژه کودکان به نام «قرآن بخوان و جایزه بگیر» با هدف ترغیب کودکان به سمت قرآن و انس با آن اجرا می‌شود که در این طرح شرکت‌کنندگان هر سوره‌ای را که دوست دارند تلاوت می‌کنند و هدیه‌ای به آن‌ها اعطا می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه وقف پلی است که انسان را از آتش جهنم عبور می‌دهد، تصریح کرد: در غرفه وقف و قرآن پوسترهای مفهومی گذاشته شده است که به تشریح وقف و آثار وقف در زندگی می‌پردازد تا مردم شناخت بیشتری با این آثار پیدا کنند و آن‌را سر لوحه کار و زندگی خود قرار دهند و متوجه ‌شوند کسی که در این مسیر قدم بردارد چه آثار و برکاتی زندگی او در دنیا و آخرت را فرا‌می‌گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از گذاشتن پوسترهای وقف این است که بتوانیم مفاهیم دینی و معنوی را برای نسل جوان و مردم راحت‌تر بیان کنیم، چراکه وقتی تصویرسازی در ذهن آن‌ها انجام می‌شود بهتر به نتیجه و هدف دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام وقف نیاز است نیت افراد مشخص باشد و بعد با اطلاعات و مستندات کامل به اداره‌های اوقاف و امور خیریه در سطح استان مراجعه کنند، افزود: وقف‌نامه‌ای تنظیم و با حضور چند شاهد امضا شود، بنابراین مدارک، مستندات و اسناد مالکیت به نام موقوفه‌ای که به نام مالک است تبدیل شده و ثبت وقف انجام می‌شود.

رحیمی گفت: مردم می‌توانند خود را متولی قرار دهند و کلیه امورات را انجام داده و فقط برای ثبت به اوقاف مراجعه کنند و در پایان سال نیز گزارشی داده می‌شود که چه کارهایی انجام شده است، بنابراین مردم را می‌توان از طریق راه‌های مختلف به مشاهده آثار برکات وقف و انجام کار خیر سوق داد.

انتهای پیام
captcha