برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال
کد خبر: 4205134
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
در چهارمحال‌وبختیاری؛

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اگر افرادی در چهارشنبه پایان سال بخواهند هنجارشکنی کنند با حضور پر رنگ نیروهای انتظامی، برخورد خواهد شد، گفت: همچنین خودروهایی که در این زمینه ایجاد مزاحمت کنند، توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ منتقل خواهد شد. 

سردار منوچهر امان اللهی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان امروز، ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۶ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲ تن مواد مخدر کشف و در همین راستا سه هزار و ۹۶٠ نفر قاچاقچی توزیع‌کننده و خرده‌فروش دستگیر شدند. 

وی افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر ۵۵ فقره منزل و مغازه توزیع و فروش مواد مخدر پلمب و ۲ هزار و ۴۳۷ معتاد متهاجر دستگیر شدند که افزایش ۶٠ درصدی را نشان می‌دهد. 

امان‌اللهی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی کشفیات کالای قاچاق با ارزش ۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: کشفیات جرایم اقتصادی نیز در سال‌جاری بیش از ۱٠٠ درصد افزایش داشته است. 

وی با اشاره به تشکیل ۲ هزار و ۴۶۲ فقره پرونده در حوزه فضای مجازی طی سال‌جاری، تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۶۸٠ نفر از خدمات مراکز مشاوره نیروی انتظامی استفاده کردند که افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد. 

وی به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه نظارت بر اماکن صنفی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵هزار و ۱۹۵ فقره بازدید از اماکن صنفی انجام شد و در همین راستا ۱٠ هزار و ۹٠۶ فقره تذکر،  ۵۴۸ فقره اخطاریه و ۳۲۳ فقره پلمب صادر شد. 

امان‌اللهی با اشاره به ثبت بیش از ۱۳ هزار فقره تصادف از ابتدای امسال تاکنون، ادامه داد: متأسفانه در این تصادفات ۳۲٠ نفر فوت و ۴ هزار و ۲۹۱ نفر مصدوم شدند و بیش از ۳۲۴ هزار فقره خدمات از سوی نیروی انتظامی انجام شد. 

وی افزود: با وجود افزایش حضور پلیس و اعمال قانون، شاهد افزایش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که خطاهای فردی، بی‌توجهی فردی و... علت اصلی تصادفات بوده است. 

فرمانده انتظامی استان از ثبت ۵۴۲ هزار و ۴۹۵ فقره تماس با مرکز فوریت‌های پلیس خبر داد و گفت: این تعداد تماس افزایش سه درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. 

وی در ادامه به شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مقایسه با سایر نقاط کشور، شاهد مشکل خاصی نبودیم و در حوزه پیشگیری اقدامات گسترده‌ای انجام شد و اصنافی که سابقه توزیع و فروش داشته اخذ تعهد شد و ۷ هزار و ۶۷۶ فقره انواع مواد محترقه کشف شد. 

امان‌اللهی با بیان اینکه مخالف شادی مردم نیستیم، گفت: اگر افرادی بخواهند هنجارشکنی کنند با حضور پر رنگ نیروهای انتظامی، برخورد خواهد شد. همچنین با خودروهایی که در این زمینه ایجاد مزاحمت کنند خودروهای آن‌ها توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ منتقل خواهد شد. 

وی در پایان به برنامه‌های پلیس در ایام نوروز نیز اشاره و بیان کرد: در این راستا ۱۸۱ گشت شامل ۱۳۷ گشت انتظامی، ۳۷ گشت ترافیکی و ۱۷ گشت ویژه و امنیتی  با ۳٠٠٠ نیرو فعال خواهند بود.

انتهای پیام
captcha