بقای نظام و تمامیت ارضی کشور مرهون جان‌فشانی شهدا است
کد خبر: 4205163
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
استاندار ایلام در اجلاسیه روز شهید:

بقای نظام و تمامیت ارضی کشور مرهون جان‌فشانی شهدا است

استاندار ایلام به هجمه‌های همه‌جانبه استکبار برای مقابله با نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: خون پاک شهدا تضمین‌کننده اقتدار و امنیت کشور در برابر هجمه‌های جبهه استکبار است. به یقین، اعتلای ارزش‌ها و بقای نظام، استقلال، آزادگی، تمامیت ارضی و اقتدار نظام با جانفشانی شهدا محقق شد.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز، ۲۲ اسفندماه در آیین بزرگ‌داشت شهدا و اجلاسیه روز شهید، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه رحمت و فرصتی برای خودسازی، تهذیب اخلاق، معنویت و آمرزش گناهان است.

وی خانواده‌های شهدا را زینت‌بخش و نگین هر محفلی ذکر کرد و گفت: بسیار خوشحالیم در این برنامه خانواده‌های معظم شهدا حضور دارند و مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

استاندار ایلام با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری در خصوص شهدا، عنوان کرد: امام راحل فرمودند «هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است» همچنین مقام معظم‌ رهبری عنوان کردند «اگر این شهادت‌ها نبود نظام باقی نمی‌ماند».

وی به هجمه‌های همه‌جانبه استکبار برای مقابله با نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: خون پاک شهدا تضمین‌کننده اقتدار و امنیت کشور در برابر هجمه‌های جبهه استکبار است. به یقین اعتلای ارزش‌ها و بقای نظام، استقلال، آزادگی، تمامیت ارضی و اقتدار نظام با جانفشانی شهدا محقق شد. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: شهدا سرمایه‌های عظیم و معنوی کشور هستند و در واقع اقتدار روزافزون کشور در گرو جان‌فشانی شهدا و ایثارگران و استقلال و حریت مردم، مرهون خون پاک شهدای عزیز کشور بود.

بهرام‌نیا، تشکیل تمدن اسلامی را جزو اهداف اولیه شهدا عنوان کرد و گفت: دشمن و نظام سلطه با همه امکانات و ظرفیت‌ها در تقابل با این مسیر بود و برای ایستادگی در مقابل نظام اسلامی همه سرمایه‌های مادی خود را هزینه کرد که اوج وقاحت و ددمنشی، کودک‌کشی و جنایت آنان در غزه بود. 

وی اضافه کرد: پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی، امام (ره) و شهدا بودند. تمدن نوین اسلامی، مسیری است که نیاز به تلاش و مجاهدت دارد و تحقق این تمدن تنها به واسطه مجاهدت شهدا است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: در جنگ تحمیلی جوانان خوش‌فکر و رعناقامت، جان عزیز خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند و زمینه‌ساز رشد و  پیشرفت نظام در همه حوزه‌های نانوتکنولوژی، صنایع نظامی، دریایی و ... بودند.

استاندار ایلام گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که همگان به تأسی از فرمایشات امامین انقلاب و آرمان شهدا و با نصب‌العین قرار دادن صبر و استقامت خانواده‌های شهدا در مسیر آنان ثابت‌قدم باشیم و نهایت تلاش و کوشش را در این مسیر به‌کار گیریم.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا و اعضای خانواده آنان بار سنگین و رسالت بزرگی را عهده‌دار هستند.

در این آیین محمد رحیمی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه امروز در این مراسم از ۱۲ خانواده پنج شهید به بالا تجلیل شده است، اظهار کرد: علاوه بر این با حضور مدیران، مسئولان و فرمانداران در کل استان، ۵۰۰ دیدار طی امروز با خانواده‌های معظم شهدا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در سال آینده نیز با جدیت انجام می شود، افز‌ود: امسال بیش از ۱۵ هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انجام شده است.

انتهای پیام
captcha