توسعه فرهنگ قرآنی با برگزاری نمایشگاه قرآن امکان پذیر است
کد خبر: 4205385
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

توسعه فرهنگ قرآنی با برگزاری نمایشگاه قرآن امکان پذیر است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی از این که نمایشگاه قرآن نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی دارد، سخن گفت و بر برپایی چندین نمایشگاه در طول سال تاکید کرد.

حجت الاسلام خانی، مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌‌شمالیبه  گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، به نقل از ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام محمد خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد، برپایی نمایشگاه قرآن را امری ضروری دانست و با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن در دنیای امروز، اظهارکرد: از آنجایی که نمایشگاه قرآن نقش مهم و مستقیمی در توسعه فرهنگ قرآنی دارد، نیاز است تا شاهد چندین نمایشگاه در طول سال باشیم.
 
وی بیان کرد: با توجه به این که بُن‌مایه های فرهنگ ما قرآن است، ضرورت برپایی نمایشگاه قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، بیش از پیش احساس می‌شود.
 
حجت‌الاسلام خانی اظهار امیدواری کرد: با تنوعی که در این نمایشگاه در قالب کتب و نرم افزارها به چشم می خورد، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های پربارتر در سال‌های بعد باشیم.
 
این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقات قرآن و استقبال پرشور مردم در خراسان‌شمالی، این ظرفیت وجود دارد تا فضایی مختص برپایی نمایشگاه در استان ایجاد شود که علاوه بر توجه به نیاز جامعه مذهبی، نیاز عامه مردم نیز مورد توجه قرار بگیرد و زمینه جذب همه اقشار برای حضور در چنین نمایشگاهی فراهم شود.
 
وی مسئولیت و رسالت متولیان فرهنگی را بسیار سنگین خواند، افزود: با توجه به این که مفاهیم ناب قرآن کریم همه نیازهای مردم را در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ می‌دهد، نیاز است نحوه عرضه مفاهیم قرآن را به روز کرده و با بهره گیری از ابزارهای جدید و عرضه آن به مردم، شور و اشتیاق بیشتری را در بهره مندی افراد از این کتاب آسمانی ایجاد کنیم.
 
گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان‌شمالی با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه‌مندان برپا شده و تا بیست و هفتم ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 برای علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
انتهای پیام
captcha