باید شخصیت زنان بزرگ اسلام برای جامعه تبیین شود
کد خبر: 4205585
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

باید شخصیت زنان بزرگ اسلام برای جامعه تبیین شود

امام جمعه بجنورد گفت: زن در جهان اسلام جایگاه والایی دارد، در این راستا باید شخصیت زنان بزرگ اسلام برای جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره )بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه زن در اسلام، اظهارکرد: زن در جهان اسلام جایگاه والایی دارد و در واقع زنان در اسلام دوشادوش مردان تحول آفرین بوده و اتفاقات بزرگی را خلق کرده‌اند.
 
وی افزود: حضرت خدیجه (س) یکی از زنان بزرگ‌ اسلام است که در کنار پیامبر اسلام بوده و برای تقویت دین اسلام و ولی جامعه اسلامی تلاش‌های بسیاری را انجام داده است و تمام توان خود را در این مهم صرف کرده است.
 
وی با بیان اینکه ناشکری است که زنان ما این الگوهای بزرگ را نبینند و الگوهای ساختگی غرب را ببینند، تاکید کرد: باید الگوهای بزرگ اسلام را در جامعه بشناسانیم.
 
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری در ایمان و فداکاری و از خودگذشتگی به جایگاه والایی رسید که بشارت بهشتی شدنش از جانب خدا ابلاغ شد، افزود: باید عظمت شخصیت حضرت زهرا و حضرت زینب، این بانوان ارجمند را برای جامعه تبیین کنیم تا سراغ الگوهای دروغین نروند.
 
نوری با تاکید بر اینکه اینجا هم از منتخبان مردم می‌خواهم شکر نعمت انتخاب خود را و مشارکت خوب مردم را با همدلی و خدمت به مردم، بجا آورند، افزود: همچنین در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند، پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند و به وعده‌های دوره رقابت خود، عمل کنند.
انتهای پیام
captcha