رمضان؛ فرصتی برای تطهیر روح از ناپاکی‌ها
کد خبر: 4205595
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
امام جمعه گرگان بیان کرد:

رمضان؛ فرصتی برای تطهیر روح از ناپاکی‌ها

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه طبق آیات و روایات روح انسان نیز دچار آلودگی و چرک می‌شود، گفت: ایام جوانی و ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای تطهیر روح از ناپاکی‌ها است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 25 اسفندماه که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، با اشاره به خطبه 190 نهج‌البلاغه، گفت: همه باید برای مرگ مهیا باشیم و برای مقصد نهایی یعنی قیامت زاد و توشه مناسب همچون تقوا و عمل صالح را فراهم کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه طبق آیات و روایات روح انسان نیز دچار آلودگی می‌شود، اظهار کرد: مساجد، حرم ائمه معصومین(ع) و طواف خانه خدا روح انسان را از آلودگی‌های گناه پاک کرده و ماه مبارک رمضان نیز جان‌ها را از گناه می‌زداید، باید فرصت این ماه مبارک را مغتنم شمرد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به سالروز وفات حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی، تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار مرید امام خمینی(ره) بود و تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان‌های امام(ره) صرف کرد، امام(ره) به ایشان سفارش کرد که قدر جوانی خود را بدانید.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه خودسازی در ایام پیری سخت و دشوار است، ادامه داد: امام راحل(ره) فرصت جوانی را بهترین زمان برای سازندگی، بندگی و عشق به خدای متعال دانسته، لذا جوانان از فرصت بی‌نظیر جوانی و به ویژه ماه رمضان باید برای رشد فردی و معنوی بهره بگیرند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه 29 اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت ایران به رهبری روحانیت است، افزود: باید همواره حوادث و وقایع تاریخ را مرور کرد و تجربه‌ها را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه روز نخست عید نوروز و سال جدید است، بیان کرد: خداوند نیز در قرآن برای بیان معاد به زنده شدن طبیعت اشاره می‌کند، بنابراین قرار دادن روز اول بهار که طبیعت زنده، سرسبز و نو می‌شود به عنوان عید، انتخاب زیبایی بود که ایرانیان آن را برای خود انتخاب کردند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه امسال ماه رمضان و عید با هم تلاقی پیدا کرده، افزود: در ماه رمضان نیز باید دل‌ها زنده شود و در قرآن نیز تنها یاد خدا باعث آرامش دل می‌شود، بنابراین باید از این ماه نهایت بهره را برد.

آیت‌الله نورمفیدی ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل و حمایت آمریکا از این جنایات گفت: امروز اسرائیل با حمایت آمریکا شرایطی را فراهم کرده‌اند که به بهانه احداث بندر به دنبال خالی کردن مردم از کشور غزه است، لذا آمریکا گرگی بوده که لباس میش به تن کرده و اگر خیرخواه مردم غزه هستند باید جلوی جنایات اسرائیل را گرفته و دستور آتش بس را بدهد.

انتهای پیام
captcha