آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز
کد خبر: 4205789
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) از آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

خدمت رسانی در مناطق محروم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) از آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 1500 گروه جهادی در این استان فعال هستند که در ایام تعطیلات نوروز 1403 و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، 135 گروه جهادی آماده خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف هستند.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، مقرر شد 34 گروه جهادی در عرصه های پزشکی، درمانی، محرومیت‌زدایی و آموزشی، عمرانی، فرهنگ و معنویت‌افزایی، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی، عازم مناطق مختلف به‌ویژه کمتربرخوردار استان چهارمحال و بختیاری شوند.

فولادی با اشاره به تداوم جهاد آب‌رسانی در 4 منطقه استان، افزود: طی قراردادی که با قرارگاه جهادی امام حسن(ع) بسته شد همچنان آب‌رسانی به نقاط مختلف روستایی فاقد آب شرب ادامه دارد، که از بین 283 روستا، آبرسانی به 75 روستا تکمیل شده و مابقی پیشرفت 70 درصدی دارند.

 وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف، پایگاه‌های بسیج محلات، دانش‌آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی، مهندسین کشاورزی و صنعت و حقوق‌دانان و اقشار مختلف بسیج در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی بی‌منت و خالصانه به مردم هستند.

فولادی گفت: اولویت فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار، صعب‌العبور و سپس حاشیه شهرها می‌باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) تصریح کرد: اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، تعمیر و تکمیل مسکن محرومان و مددجویی، تهیه و تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب شرب سالم و پایدار در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، احداث جاده و کانال‌های انتقال آب به اراضی کشاورزی، ساخت و تعمیرات غسال‌خانه، مساجد، خانه‌های عالم، نوسازی مدارس و ... ، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی زودبازده و حمایت از کارآفرینان اقتصاد مقاومتی، گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی است.

 فولادی تصریح کرد :ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به 1000 نفر تا سقف 150 میلیون تومان و تعمیر و مرمت 300 واحد مسکن محرومین و ساخت 220 مسکن نیازمندان به همراه اهدای 600 سری جهیزیه به زوج‌های عزتمند استان گوشه‌ای از خدمات بسیج سازندگی می‌باشد.

 وی همچنین از راه اندازی صدها صندوق قرض الحسنه خبر داد که منجر به تشکیل تعاونی‌های متعدد شده است.

فولادی گفت: 23 کارگاه‌های اشتغال‌زایی نیز راه‌اندازی شده که در هر کارگاه متوسط تا 12 نفر مشغول به فعالیت هستند که بیشتر از سرپرستان خانوار می‌باشند.

انتهای پیام
captcha