فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر طی ماه رمضان و نوروز در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4205973
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر طی ماه رمضان و نوروز در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از فعالیت بیش از دو هزار و 800 جهادگر طی ماه رمضان و نوروز در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر از دو هزار و ۴۳ گروه جهادی در استان خراسان‌جنوبی ۹۰۰ گروه فعال هستند که سطح‌بندی شده‌اند.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز، 27 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این قرارگاه‌ها در چهار پهنه جغرافیایی استان فعالیت می‌کنند که تعداد جهادگران آن دو هزار و ۸۶۰ نفر است، گفت: جهادگران نوروز امسال در ۱۷۷ نقطه استان شامل ۳۸ نقطه شهری و ۱۳۹ نقطه روستایی مشغول فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال و عمرانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی در استان برگزار شده که ۳۱۰ میلیارد ریال ارزش ریالی خدمات آن‌هاست، افزود: امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان پویش «خانه دوست کجاست؟» نیز تعریف شد که جهادگران در محله خودشان خانواده‌های نیازمند را شناسایی و به آنان خدمات ارائه می‌کنند. همچنین طرح افطاری ساده توسط گروه‌های جهادی در محلات مختلف اجرا می‌شود و گروه‌های جهادی عمرانی بعد از افطار تا سحر فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در برگزاری انتخابات هم گروه‌های جهادی با اجرای پویش‌ها و مددرسانی به رأی‌دهندگان ناتوان فعالیت داشتند و چهار کامیون مواد غذایی به ارزش دو میلیارد ریال به منطقه سیستان در سیل  اخیر ارسال شد.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۴۳ گروه جهادی در استان خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد ۹۰۰ گروه فعال هستند که سطح‌بندی شده‌اند و برای گروه‌های جهادی فعال و تخصصی، گواهی صلاحیت فنی صادر می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۵۰ خانواده جهادگر شهید در سطح کشور داریم که شش خانواده از خراسان‌جنوبی هستند، اجلاسیه جهادگران آسمانی ۱۳ شهریور سال آینده در فردوس برگزار خواهد شد.

هنری با بیان اینکه دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، گفت: یکی از کمیته‌های این کنگره، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳ شهریور سال گذشته به‌مناسبت سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس، اجلاسیه ملی جهادگران در استان برگزار و امسال هم ۱۳ شهریور به‌عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی ۲۹۵ هزار اصله نهال در سطح استان کاشته شده است و با همکاری بسیج سازندگی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، برای اجرای این طرح در قالب تفاهم‌نامه کشوری از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده شده که در زمینه حفر چاله، پنج دستگاه بیل مکانیکی در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی دعوت گروه‌های جهادی توانمند ملی به استان است و این گروه‌های جهادی تخصصی با برنامه‌ریزی در نقاط محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

هنری بیان کرد: گواهی صلاحیت گروه‌های جهادی هم دنبال می‌شود تا گروه‌های تخصصی با فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌ای که کار می‌کنند بتوانند خدمت ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha