رشد 30 درصدی در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
کد خبر: 4205995
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

رشد 30 درصدی در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جدید، نوزدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و برای این دوره، در مجموع در خراسان جنوبی ۳۹۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که بالای 30 درصد رشد داشته‌ایم.

حسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیحسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی گفت: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی، 18 سال است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم و با همکاری ادارات امور قرآنی استان‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود ، گفت: در این آزمون که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، به قبول‌شدگان نهایی، مدرک تخصصی درجه 5 تا یک همتراز دیپلم تا دکترا اعطا می‌شود.

سلمانی اظهار کرد: در سال جدید، نوزدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شودبرای این دوره، در مجموع در خراسان جنوبی ۳۹۸ نفر ثبت نام کرده‌اند در حالی که در سال گذشته تعداد ۳۰۴ نفر شرکت کننده داشتیم که این آمار نشان می‌دهد در دوره جدید، بالای 30 درصد رشد داشته‌ایم.

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه گفتنی است از ۳۹۸ نفر شرکت کننده ۲۴۴ زن و ۱۵۴ مرد هستند، بیان کرد: مرحله اول این آزمون همزمان با سراسر کشور، روز جمعه 14 اردیبهشت 1403 در 5 حوزه آزمونی استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، درمیان، طبس و فردوس برگزار خواهد شد که تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه آزمون بیرجند ۱۸۷ نفر، در حوزه آزمون قائنات ۹۵ نفر، در حوزه آزمون درمیان ۵۹ نفر، طبس ۳۱ و فردوس ۲۶ نفر است.

وی افزود: بهره‌مندی از مزایای درجات هنری، امتیازات اداری و استخدامی و همچنین اعطای کمک هزینه تحصیلی، از جمله امتیازات دریافت‌کنندگان مدارک حفظ تخصصی است.

 

 

انتهای پیام
captcha